مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قابلیت قیاس آزمون نگارش کامپیوتری و ورقه ای تست PET در بین زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 162

چکیده

 تکنولوژی کامپیوتر به طراحان آزمون این امکان را داده است که بتوانند نسخه کامپیوتری آزمونهای سنتی ورقه ای را بوجود آورند. نسخه های جدید تستهای TOEFL and Cambridge IELTS, BULATS, KET, PET نمونه های خوبی از آزمونهای کامپیوتری هستند. از آنجا که این شیوه نوین آزمون می تواند فاکتورهای تعیین کننده جدیدی از قبیل روش (رسانه) ارائه آزمون, آشنایی با کامپیوتر و غیره را وارد مقوله سنجش زبان کند, این سوال ممکن است پیش بیاید که آیا دو روش آزمون کامپیوتری و ورقه ای بطور قابل مقایسه ای یک توانایی را می سنجند, و آیا می توان نمرات بدست آمده از این دو روش را بعنوان معادل یکدیگر بکار برد؟ در همین راستا تحقیق حاضر قابلیت قیاس نسخه های کامپیوتری و ورقه ای یک آزمون نگارش را بررسی می کند تا مشخص کند که آیا روش (رسانه) ارائه آزمون و نیز میزان آشنایی با کامپیوتر می تواند تغییری نا مرتبط با توانایی مد نظر (توانایی نگارش) را در نمرات ایجاد کند. داده های این تحقیق از برگزاری بخش نگارش آزمون PET در دو روش کامپیوتری و ورقه ای با 80 نفر زبان آموز ایرانی سطح متوسط بدست آمد. بعلاوه, با استفاده از یک پرسشنامه معتبر آشنایی با کامپیوتر, زبان آموزان به دو گروه "بیش آشنا" و "کم آشنا" با کامپیوتر تقسیم شدند. نتایج آزمون t گروههای مستقل نشان داد که از لحاظ آماری تفاوت معناداری بین نمرات زبان آموزان در آزمون نگارش کامپیوتری و ورقه ای وجود ندارد. نتایج آزمون t گروههای وابسته نیز حاکی از این بود که در در آزمون نگارش کامپیوتری از لحاظ آماری تفاوت معناداری بین نمرات زبان آموزان "بیش آشنا" و "کم آشنا" با کامپیوتر وجود ندارد. بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل داده ها و نیز بررسی میزان همبستگی نمرات در دو روش کامپیوتری و ورقه ای اینگونه نتیجه گیری شد که این دو روش (رسانه) ارائه آزمون بطور قابل مقایسه ای یک توانایی را می سنجند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، محمد، و برزگران، مسعود. (1389). قابلیت قیاس آزمون نگارش کامپیوتری و ورقه ای تست PET در بین زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 3(2 (پیاپی 7))، 141-162. SID. https://sid.ir/paper/181378/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی محمد، برزگران مسعود. قابلیت قیاس آزمون نگارش کامپیوتری و ورقه ای تست PET در بین زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1389؛3(2 (پیاپی 7)):141-162. Available from: https://sid.ir/paper/181378/fa

    IEEE: کپی

    محمد محمدی، و مسعود برزگران، “قابلیت قیاس آزمون نگارش کامپیوتری و ورقه ای تست PET در بین زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 7)، pp. 141–162، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button