مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گفتگوکاوی نحوه پرسش معلمان زبان انگلیسی و بسترسازی فضای یادگیری در تعاملات کلاسی

صفحات

 صفحه شروع 228 | صفحه پایان 259

چکیده

 پژوهش های انجام شده در زمینه نحوه پرسش معلمان در تعاملات کلاسی, عمدتا کمی و معطوف به شناسایی انواع پرسش ها و نقش آنها در مرتفع ساختن ابهامات مفهومی در یادگیری بوده است. پژوهش حاضر با بهره گیری از تئوری اجتماعی- فرهنگی ویگوتسکی و دیدگاه گفتگوکاوی, به بررسی کیفی رابطه ممکن بین پرسشهای معلمان زبان انگلیسی و ایجاد و بستر سازی فضای یادگیری می پردازد. جهت جمع آوری داده ها, میانکنش های یازده کلاس (هفت معلم) ضبط و تصویربرداری شد؛ سپس تعاملات ضبط شده به صورت نوشتاری تهیه گردید. تحلیل نوبت به نوبت تعاملات نشان داده است که صرفا تعداد اندکی از پرسشهای معلمان فرصت های مشارکت و فضای یادگیری موثری را برای زبان آموزان ایجاد می کنند. علاوه بر این, چهار نوع پرسش موثر شناسایی شد: پرسشهایی که پاسخگویی را آسان تر می کنند, پرسشهایی که ابعاد اساسی بحث را برجسته می کنند, پرسشهایی که نظر سایر زبان آموزان را می پرسند و پرسشهای متوالی که تعامل را ادامه می دهند. مشاهدات و تحلیل ها نشان می دهد که پرسشهای معلمان تنها برای یافتن پاسخ از سوی زبان آموزان نیست بلکه آنها ابزارهای تعاملی مناسبی در جهت درک و مشارکت بیشتر زبان آموزان درتعاملات کلاسی هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، باقر، و مظفری، فاطمه. (1390). گفتگوکاوی نحوه پرسش معلمان زبان انگلیسی و بسترسازی فضای یادگیری در تعاملات کلاسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 4(1 (پیاپی 8))، 228-259. SID. https://sid.ir/paper/181396/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی باقر، مظفری فاطمه. گفتگوکاوی نحوه پرسش معلمان زبان انگلیسی و بسترسازی فضای یادگیری در تعاملات کلاسی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1390؛4(1 (پیاپی 8)):228-259. Available from: https://sid.ir/paper/181396/fa

    IEEE: کپی

    باقر یعقوبی، و فاطمه مظفری، “گفتگوکاوی نحوه پرسش معلمان زبان انگلیسی و بسترسازی فضای یادگیری در تعاملات کلاسی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 8)، pp. 228–259، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181396/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button