مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استفاده از وبلاگ نویسی بر پیشرفت تحصیلی و میزان علاقه دانش آموزان به یادگیری درس زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 67

چکیده

 تلفیق ارتباط ناهمزمان مبتنی بر رایانه در داخل و خارج از کلاس امروزه نیاز به یک پژوهش دارد. در پژوهش حاضر ما پیاده سازی این تکنولوژی برای بهبود دانش گرامری و علاقه مندسازی دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی را وضوح مشاهده کردیم. به منظور انجام پژوهش حاضر از بین تمام دبیرستان های پسرانه شهر تبریز به صورت تصادفی 2 دبیرستان با سطح تقریبا یکسان 30 نفر گروه آزمایش و 30 نفر گروه کنترل به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر نیمه تجربی بود و ابزار جمع آوری اطلاعات آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته است که به صورت پیش آزمون و پس آزمون برای سنجش تاثیر وبلاگ نویسی بر یادگیری و میزان علاقه دانش آموزان به زبان انگلیسی استفاده شده است. برای آزمون فرضیه ها از تحلیل کوواریانس ANCOVA استفاده شده است. تحلیل نتایج نشان داد بین گروه ها در دو آزمون گرامر و علاقه تفاوت معنی داری وجود دارد اما در آزمون مهارت خواندن تفاوت معنی دار نبود. نتایج تحلیل نشان داد که علاقه دانش آموزان به یادگیری زبان انگلیسی افزایش یافته و نکات گرامری آنها در کاربرد زبان پیشرفت زیادی داشته است. پژوهش حاضر نشان داد که آموزش از طریق وبلاگ نویسی می تواند به عنوان یکی از ابزار یادگیری اجتماعی در آموزش مهارت های زبان نقش مهمی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی نسب، سیدداوود، گل محمدنژاد، غلامرضا، و ساجدی فر، یوسف. (1389). بررسی تاثیر استفاده از وبلاگ نویسی بر پیشرفت تحصیلی و میزان علاقه دانش آموزان به یادگیری درس زبان انگلیسی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 3(10)، 41-67. SID. https://sid.ir/paper/183529/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی نسب سیدداوود، گل محمدنژاد غلامرضا، ساجدی فر یوسف. بررسی تاثیر استفاده از وبلاگ نویسی بر پیشرفت تحصیلی و میزان علاقه دانش آموزان به یادگیری درس زبان انگلیسی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛3(10):41-67. Available from: https://sid.ir/paper/183529/fa

    IEEE: کپی

    سیدداوود حسینی نسب، غلامرضا گل محمدنژاد، و یوسف ساجدی فر، “بررسی تاثیر استفاده از وبلاگ نویسی بر پیشرفت تحصیلی و میزان علاقه دانش آموزان به یادگیری درس زبان انگلیسی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 3، no. 10، pp. 41–67، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button