مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

648
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی الگوی یک دوره آموزش بدو ورود در راستای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 233

چکیده

 سابقه و هدف: باتوجه به شایع بودن افت تحصیلی و عوارض شناخته شده آن این سوال مطرح می شود که دوره های آموزش بدو ورود چه مولفه هایی را باید داشته باشد تا موجب پیش گیری از افت تحصیلی نماید؟ لذا این مطالعه در پاسخ به این سوال روی رده های مختلف مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی دانشکده دندانپزشکی در سال 97 انجام گرفت. مواد و روش ها: این تحقیق به روش توصیفی و با بررسی نظر تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم پزشکی تهران مورد سنجش قرار گرفت, پرسشنامه شامل 7 مولفه می بود که هرکدام مانند نیاز سنجی آموزشی, شناسایی ویژگیهای آموزش گیرندگان. حداقل دارای10 شاخص بعنوان زیر مجموعه می باشد, و از آنها خواسته شد که برای هرکدام ازاین مولفه ها از رتبه صفر تا 5 را علامت گذاری نمایند. رتبه هر یک از مولفه های هفت گانه تعیین در هر کدام از آنها مهمترین شاخص ها مشخص و ارائه گردید و با آزمون کروسکال والیس مورد قضاوت آماری قرار گرفت. یافته ها: پرسشنامه های این تحقیق جهت نظر سنجی بین 121 نفر از اعضای هیات علمی واجد شرایط توزیع گردید. که 8/66% مرد و 2/33% زن بودند. 75 % دارای تحصیلات ارشد و بالاتر بودند و 7/37 % سابقه کار بیش از 20 سال داشتند. از مولفه های هفت گانه مهمترین عامل از نظر آنها اجرای موثر و مطلوب دوره آموزشی با رتبه 11/ 4 و در رتبه بعدی آشنایی و آگاهی و آموزش بدو ورود به میزان 89/3 و کمتر ین رتبه مربوط می شد به مولفه پیشگیری از افت تحصیلی به میزان 06/3 بود. (0001/0>P) نتیجه گیری: براساس این تحقیق به نظر می رسد که اجرای دوره آموزش بدو ورود بر پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران دانشکده دندانپزشکی تاثیر گذار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، فرشته، و مهدی زاده اشرفی، علی. (1398). بررسی الگوی یک دوره آموزش بدو ورود در راستای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 16(3 (پیاپی 61) )، 227-233. SID. https://sid.ir/paper/184653/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فرشته، مهدی زاده اشرفی علی. بررسی الگوی یک دوره آموزش بدو ورود در راستای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1398؛16(3 (پیاپی 61) ):227-233. Available from: https://sid.ir/paper/184653/fa

    IEEE: کپی

    فرشته محمودی، و علی مهدی زاده اشرفی، “بررسی الگوی یک دوره آموزش بدو ورود در راستای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 16، no. 3 (پیاپی 61) ، pp. 227–233، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/184653/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا