مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه نتایج آزمون های جامع و میانگین نمرات دروس دوره علوم پایه دانشجویان رشته پزشکی اصفهان قبل و بعد از تغییرات دروس علوم پایه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه : این مطالعه به بررسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی پس از تغییر چیدمان (تغییر زمان ارایه دروس) و تغییر در تعداد واحدهای بعضی از دروس علوم پایه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور ارتقای کیفیت آموزش دوره علوم پایه صورت گرفت, که طی آن پیشرفت تحصیلی دانشجویان قبل و بعد از تغییرات چیدمان و واحدها مقایسه گردید.روش ها: نوع مطالعه توصیفی - تحلیلی و جامعه مورد مطالعه 156 دانشجوی پزشکی ورودی نیمسال اول سال 84 (گروه اول, 86 نفر) و ورودی نیمسال اول سال 85 (گروه دوم, 70 نفر) بود, که به روش همه شماری در سال 1388 انجام گرفت. در این مطالعه تغییرات گسترده ای در 24 عنوان درسی از دروس علوم پایه که شامل تغییر میزان واحدهای درسی , تغییر نیمسال ارایه دروس , تفکیک دروس به واحدهای کوچکتر و حذف و اضافه چند درس از دروس علوم پایه می باشد , صورت گرفت و میانگین نمرات دروس تغییر یافته و میانگین نمرات آزمون های جامع علوم پایه و مشخصات دموگرافیک و میزان مشروطی و سنوات تحصیلی هر دو گروه مقایسه و تجزیه و تحلیل گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون های Independent sample t test و Chi–Square  استفاده شد.نتایج : نتایج نشان داد میانگین دروس فیزیک پزشکی, فیزیولوژی 1, آسیب شناسی نظری, آناتومی اندام عملی و نظری, فیزیولوژی 2- الف و فیزیولوژی 2- ب و فیزیولوژی 2- عملی و ویروس شناسی, باکتری شناسی نظری, آناتومی تنه عملی, سروگردن عملی , ایمنی شناسی عملی و نظری اختلاف معنادار دارند و بین میانگین های آزمون های جامع دوره ها نیز اختلاف معنادار موجود است (P=0.003) به طوری که میانگین در اسفند 87 یعنی پس از تغییرات افزایش یافته است.نتیجه گیری : یافته های مطالعه حاضر دلالت بر تاثیر مثبت تغییرات انجام شد در میانگین دروس فیزیک پزشکی, فیزیولوژی 1, آسیب شناسی نظری, آناتومی اندام عملی و نظری, فیزیولوژی 2- الف و 2- ب و 2- عملی و ویروس شناسی و تاثیر منفی در میانگین دروس باکتری شناسی نظری, آناتومی تنه عملی, سروگردن عملی , ایمنی شناسی عملی و نظری می باشد و میانگین بقیه دروس مورد مطالعه تغییر محسوسی نداشته , و در نهایت میانگین آزمون جامع علوم پایه گروه دوم افزایش یافته است (P=0.003) و نشان می دهد که تغییرات انجام شده لازم و مفید بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، فاطمه، مرادی، علی، فروزنده، محمدحسین، فروغی، اصغر، و اکبری، مجتبی. (1389). بررسی و مقایسه نتایج آزمون ‌های جامع و میانگین نمرات دروس دوره علوم پایه دانشجویان رشته پزشکی اصفهان قبل و بعد از تغییرات دروس علوم پایه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/360154/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی فاطمه، مرادی علی، فروزنده محمدحسین، فروغی اصغر، اکبری مجتبی. بررسی و مقایسه نتایج آزمون ‌های جامع و میانگین نمرات دروس دوره علوم پایه دانشجویان رشته پزشکی اصفهان قبل و بعد از تغییرات دروس علوم پایه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/360154/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه شفیعی، علی مرادی، محمدحسین فروزنده، اصغر فروغی، و مجتبی اکبری، “بررسی و مقایسه نتایج آزمون ‌های جامع و میانگین نمرات دروس دوره علوم پایه دانشجویان رشته پزشکی اصفهان قبل و بعد از تغییرات دروس علوم پایه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button