مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش گروهی نظم جویی هیجان مبتنی بر الگوی گروس با راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی بر نشانگان اختلال شخصیت مرزی و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 29

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به شیوع اختلال های ADHD و BPD, عوارض شناخته شده آنها و گزارش هایی مبنی بر اثربخشی آموزش گروهی نظم جویی هیجان مبتنی بر الگوی گروس و بر راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی در اختلال های برونی سازی, پژوهش حاضر در سال 1392 انجام گرفت.مواد و روش ها: پژوهش حاضر با روش کارآزمایی بالینی و با پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. 40 دانش آموز دختر با دامنه سنی 15 تا 17 سال با استفاده از نمونه گیری تصادفی مرحله ای به کمک ابزارهای استانداردی مانند مقیاس درجه بندی SNAP-IV, پرسشنامه شخصیت مرزی (BPI) و سپس بر اساس مصاحبه غربالگری و تشخیصی توسط روانشناس بالینی و متخصص روانپزشک در چهار گروه قرار گرفتند. و تاثیر آن بر ADHD و BPD بررسی و با آزمون من- یو- ویتنی مورد قضاوت آماری قرار گرفت.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس یک راهه و آزمون تعقیبی نشان داد که پس از آموزش گروهی الگوی گروس, نمره فرونشانی و ارزیابی مجدد در گروه آزمایشی ADHD نسبت به BPD به ترتیب به صورت معناداری افزایش و کاهش یافت ((P<0.05نتیجه گیری: به نظر می رسد که آموزش گروهی الگوی گروس بر میزان استفاده از هر دو راهبرد ارزیابی مجدد و فرونشانی در دختران نوجوان مبتلا به ADHD و BPD اثربخش باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زرگرانی، نیکو، مشهدی، علی، و طبیبی، زهرا. (1395). مقایسه تاثیر آموزش گروهی نظم جویی هیجان مبتنی بر الگوی گروس با راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی بر نشانگان اختلال شخصیت مرزی و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی. پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)، 21(1 (پی در پی 109))، 21-29. SID. https://sid.ir/paper/18555/fa

    Vancouver: کپی

    زرگرانی نیکو، مشهدی علی، طبیبی زهرا. مقایسه تاثیر آموزش گروهی نظم جویی هیجان مبتنی بر الگوی گروس با راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی بر نشانگان اختلال شخصیت مرزی و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی. پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)[Internet]. 1395؛21(1 (پی در پی 109)):21-29. Available from: https://sid.ir/paper/18555/fa

    IEEE: کپی

    نیکو زرگرانی، علی مشهدی، و زهرا طبیبی، “مقایسه تاثیر آموزش گروهی نظم جویی هیجان مبتنی بر الگوی گروس با راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی بر نشانگان اختلال شخصیت مرزی و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی،” پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)، vol. 21، no. 1 (پی در پی 109)، pp. 21–29، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/18555/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button