مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی و عوامل مرتبط با آن از دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سال 89-88

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 74

چکیده

 زمینه و هدف: ارائه بازخورد موثر به فراگیر در حین آموزش بالینی, یکی از شاخص های تدریس اثربخش است. با این حال, مطالعات نشان می دهد که گاه این مرحله مهم در تدریس بالینی نادیده گرفته می شود. در پژوهش حاضر وضعیت ارائه بازخورد از سوی مربی به دانشجو در حین آموزش بالینی بررسی شده است.مواد و روش کار: در این مطالعه مقطعی, اطلاعات مربوط به 148 دانشجو و 26 مربی به کمک دو پرسشنامه پژوهشگر ساخته خود ایفا جمع آوری شد. پرسشنامه ها شامل سوالات مربوط به اطلاعات فردی, و نیز سوالاتی در مورد وضعیت ارائه و دریافت بازخورد در حین آموزش بالینی و عوامل مرتبط با آن بود. سپس داده های مربوطه با استفاده از نرم افزار SPSS16 و آزمون های آماری تی, من ویتنی, ضریب همبستگی اسپیرمن و کروسکال والیس بررسی گردید.یافته ها: بین میانگین امتیازات وضعیت بازخورد دو گروه دانشجویان و مربیان اختلاف معنادار آماری وجود داشت (P<0.001). کلیه مربیان بیان داشتند در آموزش خود, بازخورد عملکرد ارائه کرده اند, در حالی که 77.35% از دانشجویان اظهار کردند بازخورد دریافت نموده اند. اکثر دانشجویان و مربیان, ارائه بازخورد را ضروری دانسته و تمایل به دریافت و ارائه بازخورد بیشتر داشتند. همچنین در دو گروه مربیان و دانشجویان, اختلاف معناداری بین امتیاز بازخورد در بعد بازخورد شفاهی و رفتاری وجود داشت. در بین موانع ارائه بازخورد در دو گروه دانشجویان و مربیان, بیشترین اولویت مربوط به "زیاد بودن تعداد دانشجو" و "تنوع و دوگانگی روشهای آموزشی اساتید" بود.نتیجه گیری: وضعیت ارائه بازخورد در آموزش بالینی, از دیدگاه مربیان و دانشجویان یکسان نبود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طیبی، ویدا، توکلی قوچانی، حمید، و آرمات، محمدرضا. (1390). وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی و عوامل مرتبط با آن از دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی, سال 89-88. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 3(1 (پیاپی 7))، 69-74. SID. https://sid.ir/paper/187105/fa

    Vancouver: کپی

    طیبی ویدا، توکلی قوچانی حمید، آرمات محمدرضا. وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی و عوامل مرتبط با آن از دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی, سال 89-88. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 7)):69-74. Available from: https://sid.ir/paper/187105/fa

    IEEE: کپی

    ویدا طیبی، حمید توکلی قوچانی، و محمدرضا آرمات، “وضعیت ارائه بازخورد به فراگیر در آموزش بالینی و عوامل مرتبط با آن از دیدگاه مربیان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی, سال 89-88،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 3، no. 1 (پیاپی 7)، pp. 69–74، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187105/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button