مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

895
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر بازخورد در آموزش مامایی

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 101

چکیده

 مقدمه: مامایی یکی از رشته هایی حیاتی در نظام مراقبت سلامت است که آموزش در بالین برای دانشجویان این رشته بسیار مهم هست و یکی از عناصر ضروری آموزش بالینی بازخورد است. هدف از این مطالعه مروری بر بازخورد در آموزش مامایی است.روش ها: در این مطالعه مروری (Narrative) پایگاه های اطلاعاتی فارسی شامل SID, Iranmedex,Irandoc  و Magiran با کمک کلید واژه هایی شامل بازخورد, فیدبک, مامایی و همچنین پایگاه های اطلاعاتی لاتین شاملPubmed , Google Scholar, Erice,Science direct  با کلید واژه های Feedback, Reflection,Midwifery  مورد جستجو قرار گرفت. مقالاتی وارد مطالعه شدند که در بازه زمانی 1980 تا 2015 به زبان فارسی یا انگلیسی منتشر شده و در زمینه بازخورد در مامایی بودند.نتایج: در جستجوی صورت گرفته 742 مقاله یافت شد. پس از حذف مقالات تکراری و با توجه به هدف مطالعه, 7 مقاله مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از مطالعه در بخش های توافق بر لزوم بازخورد, چالش ها و مزیت های بازخورد در آموزش مامایی و وجود عملکرد نامناسب در ارائه بازخورد در آموزش مامایی بررسی شد. دانشجویان و اساتید بر دادن بازخورد توافق داشتند. از مزایای بازخورد در آموزش مامایی می توان به تحریک بازاندیشی, رفع نواقص, رشد فردی, افزایش توان حل مساله و بحث گروهی اشاره کرد.نتیجه گیری: با توجه به این که مرور مطالعات نشان دهنده این است که دیدگاه مربیان و دانشجویان در مورد وضعیت ارائه بازخورد در آموزش بالینی یکسان نیست. پیشنهاد می گردد وضعیت ارائه بازخورد در آموزش بالینی به طور وسیع با استفاده از دیدگاه تمامی ذی نفعان بررسی گردد و در صورت وجود خلا در این زمینه, اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

گلی، شادی، رضایی، حبیب اله، حقانی، فریبا، و گلی، مرجان. (1396). مروری بر بازخورد در آموزش مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(79)، 92-101. SID. https://sid.ir/paper/59279/fa

Vancouver: کپی

گلی شادی، رضایی حبیب اله، حقانی فریبا، گلی مرجان. مروری بر بازخورد در آموزش مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(79):92-101. Available from: https://sid.ir/paper/59279/fa

IEEE: کپی

شادی گلی، حبیب اله رضایی، فریبا حقانی، و مرجان گلی، “مروری بر بازخورد در آموزش مامایی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. 79، pp. 92–101، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59279/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button