مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش میل به قلدری دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 242

چکیده

 زمینه و هدف: مطالعات نشان می دهد که مداخله های درمانی مناسب می تواند به میزان بسیار بالایی, پیامدهای قلدری نوجوانان را کاهش دهد, این پژوهش نیز با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر کاهش میل به قلدری دانش آموزان پسر دوره تحصیلی متوسطه اول شهر, شهرکرد انجام شده است.روش شناسی: نوع پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول شهر, شهرکرد که در سال تحصیلی 94-1393 مشغول به تحصیل بودند. به منظور اجراءی پژوهش تعداد 60 دانش آموز به صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه 30 نفره آزمایش و کنترل تقسیم بندی شدند. گروه آزمایش به مدت 10 جلسه (در هر هفته یک جلسه 90 دقیقه ای) در برنامه آموزش مهارت های زندگی شرکت کردند, ولی گروه کنترل آموزشی دریافت نکردند. آزمودنی ها پس از یک ماه, مورد بررسی مجدد قرار گرفتند. داده ها با استفاده از نرم افزار spss و با روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته ها نشان داد که آموزش مهارت های زندگی به طور معناداری باعث کاهش نمره کلی پرسشنامه مقیاس قلدری ایلی نویز در گروه آزمایش شده است.نتیجه گیری: با توجه به اثبات اثربخشی روش آموزش مهارت های زندگی در کاهش نمرات قلدری دانش آموزان, لزوم اهمیت بکارگیری روش های نوین آموزشی بایستی مدنظر مربیان قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صناعی، سمیه، بحرینی بروجنی، مجید، و رئیسی سرتشنیزی، عباس. (1396). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش میل به قلدری دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول. انتظام اجتماعی، 9(3 )، 219-242. SID. https://sid.ir/paper/187474/fa

    Vancouver: کپی

    صناعی سمیه، بحرینی بروجنی مجید، رئیسی سرتشنیزی عباس. بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش میل به قلدری دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول. انتظام اجتماعی[Internet]. 1396؛9(3 ):219-242. Available from: https://sid.ir/paper/187474/fa

    IEEE: کپی

    سمیه صناعی، مجید بحرینی بروجنی، و عباس رئیسی سرتشنیزی، “بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش میل به قلدری دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول،” انتظام اجتماعی، vol. 9، no. 3 ، pp. 219–242، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187474/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button