مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استقرار پایگاه فوریت های پزشکی در ایستگاه های متروی تهران بر کیفیت ارایه خدمات مسافری

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 55

چکیده

 مقدمه: نظر به گسترش روزافزون جمعیت کلان شهرهای جهان و اهمیت توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و نیز نقش مترو در جابجایی حجم وسیعی از مسافران در شهرها, ارایه خدمات درمانی به مسافران و پرسنل آسیب دیده در حداقل زمان ممکن, جزء اهداف اصلی ارایه خدمات برتر می باشد. این پژوهش با هدف بررسی میزان تاثیر پایگاه فوریت های پزشکی در ایستگاههای شرکت مترو تهران بر کیفیت ارایه خدمات مسافری انجام گرفته است.روش ها: پژوهش مقطعی و موردی حاضر, 402 نفر شامل 37 نفر از پرسنل اورژانس, 185 نفر به ایستگاههای اصلی و 180 نفر مراجعین به ایستگاههای فرعی به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار پژوهش سه نوع پرسشنامه به تفکیک جامعه پژوهش, که روایی هریک با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به تایید رسید (پرسنل اورژانس 82.0, مراجعین به ایستگاه اصلی و فرعی 0.09). امتیازدهی به سوالات پرسشنامه بر اساس نظام پنج گزینه ای لیکرت و وزن دهی به سوالات بر طبق نظر کارشناسان خبره این صنعت, تعیین گردید.یافته ها: از نظر پرسنل اورژانس شاخص کیفیت "خدمات رسانی "(P=0.004), از نظر مراجعین به ایستگاه اصلی, کیفیت "انتقال" (P=0.027) و از نظر مراجعین به ایستگاه فرعی کیفیت پذیرش" (P=0.041) از عوامل اساسی رضایت تلقی می گردد. در ایستگاه اصلی رضایتمندی بیش از مراجعین به ایستگاه فرعی است (P=0.000) و رضایت مسافرین بیش از پرسنل مراجعه کننده به پایگاه فوریتهای پزشکی می باشد (P=0.012).نتیجه گیری: طبق نتایج این پژوهش ایجاد پایگاه فوریتهای پزشکی با وجود اینکه نقش کمتری در رضایت پرسنل مراجعه کننده به این مراکز نسبت به مسافرین داشته است, از عوامل اصلی رضایت مراجعین به ایستگاه های اصلی بوده و تاثیر زیادی در کیفیت ارایه خدمات مسافری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی، محمدرضا، قره جه، منصور، و طبیبی، سیدجمال الدین. (1389). تاثیر استقرار پایگاه فوریت های پزشکی در ایستگاه های متروی تهران بر کیفیت ارایه خدمات مسافری. امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)، 2(1)، 43-55. SID. https://sid.ir/paper/190756/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی محمدرضا، قره جه منصور، طبیبی سیدجمال الدین. تاثیر استقرار پایگاه فوریت های پزشکی در ایستگاه های متروی تهران بر کیفیت ارایه خدمات مسافری. امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)[Internet]. 1389؛2(1):43-55. Available from: https://sid.ir/paper/190756/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا ملکی، منصور قره جه، و سیدجمال الدین طبیبی، “تاثیر استقرار پایگاه فوریت های پزشکی در ایستگاه های متروی تهران بر کیفیت ارایه خدمات مسافری،” امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)، vol. 2، no. 1، pp. 43–55، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190756/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button