مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 237

چکیده

 پیش زمینه و هدف: مدل همکار آموزشی بالینی به معنی مشارکت و همکاری بین مراقبان سلامت و مربیان دانشکده است و واقع بینی را برای محیط های کاری به ارمغان می آورد در راستای حل مشکلات آموزش بالینی, از جمله تبحر پایین دانش آموختگان در زمینه کسب مهارتها و توانمندی های لازم در پایان دوره آموزش پرستاری و ضرورت استفاده از روش های نوین آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزش بالینی, این مطالعه به بررسی تاثیر مدل همکار آموزش بالینی بر یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری در مقایسه با روش متداول پرداخته است.مواد و روش ها: این مطالعه از نوع نیمه تجربی بود. در طول یک ترم تحصیلی با روش سرشماری, دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری 30 نفر به صورت تصادفی به دو گروه تجربه 15 نفر و شاهد 15 نفرتقسیم شدند. گروه اول با روش همکار آموزش بالینی آموزش دیدند و گروه دوم با روش متداول آموزش دیدند. پس از دو هفته یادگیری مهارتهای بالینی به وسیله چک لیست ارزیابی گردیدند و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری t زوج و t مستقل آزمون فیشر و مجذور کای استفاده شد.یافته ها . یافته های این پژوهش اختلاف معنادا ری را در دو گروه تجربه و شاهد از نظر مهارتهای بالینی بین متغیر رضایتمندی پرستاران منتخب بالینی از نحوه کارآموزی دانشجویان و رضایت مندی دانشجویان پرستاری از مربیان همکار در دو گروه نشان داد.بحث و نتیجه میزان یادگیری بالینی دانشجویان در روش همکار آموزش بالینی افزایش داشت. پیشنهاد می شود با بکارگیری روش های آموزشی فعال, باعث مشارکت بیشتر دانشجویان با موضوعات آموزشی شده تا زمینه برای یادگیری بیشتر آنان فراهم شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدپور، یوسف، خلیل زاده، حمیده، حبیب زاده، حسین، آهنگرزاده رضایی، سهیلا، و رسولی، داوود. (1389). تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 8(4)، 229-237. SID. https://sid.ir/paper/190945/fa

    Vancouver: کپی

    محمدپور یوسف، خلیل زاده حمیده، حبیب زاده حسین، آهنگرزاده رضایی سهیلا، رسولی داوود. تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1389؛8(4):229-237. Available from: https://sid.ir/paper/190945/fa

    IEEE: کپی

    یوسف محمدپور، حمیده خلیل زاده، حسین حبیب زاده، سهیلا آهنگرزاده رضایی، و داوود رسولی، “تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 8، no. 4، pp. 229–237، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190945/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button