مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,276
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

895
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سبک های یادگیری «وارک» با توسعه تفکر انتقادی، سرزندگی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان علوم پزشکی ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 1089 | صفحه پایان 1096

چکیده

 پیش زمینه و هدف: یادگیری مهم ترین هدف سیستم آموزشی هر کشوری می باشد که عوامل متعددی چون نوع تفکر, سبک یادگیری, انگیزه, محیط مناسب, عوامل خانوادگی, اجتماع, کیفیت آموزشگاه, کیفیت مربی و... در آن تاثیر می گذارند. یادگیری و تفکر, هدف اساسی سیستم های آموزشی بوده و تفکر انتقادی به عنوان یک پیامد مطلوب در ارتباط با آموزش می باشد. سبک های یادگیری نیز بر یادگیری موثر است که از راه تجربه کسب می گردد و هر فرد متناسب با سبک یادگیری خود مطالب را اخذ و یاد می گیرد. سرزندگی وجود نشاط در متعلمان است و انگیزش, با یادگیری و پیشرفت تحصیلی مرتبط است. هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه سبک های یادگیری «وارک» با توسعه تفکر انتقادی, سرزندگی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال تحصیلی 1393-94 است.مواد و روش کار: پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری, کلیه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (2181نفر) بود که حجم نمونه با روش طبقه ای چندمرحله ای و به صورت تصادفی, با جدول مورگان 377 نفر انتخاب شدند. ابزار تحقیق, پرسشنامه سبک های یادگیری «وارک» فلمینگ و میلس (2004), پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون, گلیزر, فرم الف (1980), پرسشنامه سرزندگی تحصیلی دهقانی زاده و حسین چاری (1391) و پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس (1970) بوده که پایایی آن ها با آلفای کرونباخ (0.89) تایید شد.یافته ها: نتایج نشان داد 68 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دارای سبک های یادگیری خواندنی و نوشتنی, 14 درصد دارای سبک های یادگیری شنیداری, 12 درصد سبک های یادگیری دیداری و 6 درصد سبک های یادگیری مهارتی هستند. بین سبک های یادگیری «وارک» با سرزندگی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه رابطه معناداری مشاهده گردید. سبک های یادگیری وارک 87.1 درصد, توسعه تفکر انتقادی, سرزندگی و انگیزش پیشرفت تحصیلی را در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تبیین نموده و باعث تبیین, توسعه تفکر انتقادی 83.6 درصد, سرزندگی 84.7 درصد و انگیزش پیشرفت تحصیلی 86.9 درصد می شوند.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج تقویت سبک های یادگیری متعلمان برای توسعه تفکر انتقادی و بیشتر شدن سرزندگی و انگیزش پیشرفت تحصیلی واجب می باشد و مراکز آموزشی باید قبل از شروع به آموزش نوع سبک یادگیری متعلمان را بررسی و بر مبنای آن به آموزش و تعلیم و تربیت متعلمان اقدام نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیب پور سدانی، سیمین، عبدلی سلطان احمدی، جواد، و فاییدفر، زیبا. (1394). بررسی رابطه سبک های یادگیری «وارک» با توسعه تفکر انتقادی, سرزندگی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان علوم پزشکی ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 13(12 (پی در پی 77))، 1089-1096. SID. https://sid.ir/paper/191007/fa

    Vancouver: کپی

    حبیب پور سدانی سیمین، عبدلی سلطان احمدی جواد، فاییدفر زیبا. بررسی رابطه سبک های یادگیری «وارک» با توسعه تفکر انتقادی, سرزندگی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان علوم پزشکی ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1394؛13(12 (پی در پی 77)):1089-1096. Available from: https://sid.ir/paper/191007/fa

    IEEE: کپی

    سیمین حبیب پور سدانی، جواد عبدلی سلطان احمدی، و زیبا فاییدفر، “بررسی رابطه سبک های یادگیری «وارک» با توسعه تفکر انتقادی, سرزندگی و انگیزش پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان علوم پزشکی ارومیه،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 13، no. 12 (پی در پی 77)، pp. 1089–1096، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button