مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش گروهی بر علائم جسمانی مرتبط با سندرم قبل از قاعدگی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی همدان

صفحات

 صفحه شروع 263 | صفحه پایان 270

چکیده

 پیش زمینه و هدف: سندرم پیش از قاعدگی مجموعه ای از علائم جسمانی, روانشناختی, عاطفی و رفتاری است که به طور دوره ای اتفاق می افتد و اثرات سویی را بر فرد و جامعه می گذارد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش بر علائم مرتبط با سندرم قبل از قاعدگی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی همدان می باشد.مواد و روش کار: این مطالعه نیمه تجربی بر روی 80 دختر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تشخیص قطعی سندرم پیش از قاعدگی انجام شد. روش نمونه گیری به صورت تصادفی با در نظر گرفتن پنهان سازی اختصاصی بود. اطلاعات موردنیاز با تکمیل پرسشنامه توسط پژوهشگران به روش مصاحبه جمع آوری گردید. اطلاعات به دست آمده با نرم افزار SPSS نسخه 16 مورد آنالیز قرار گرفت.یافته ها: در ابتدای مطالعه, قبل از مداخله گروه آزمون و کنترل همگن بودند و اختلاف معنی داری با هم نداشتند. پس از انجام آموزش گروهی و در انتهای سیکل اول و دوم پس از انجام مداخله کاهش معنی داری در کلیه علائم جسمانی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی دیده شد (P<0.05).بحث و نتیجه گیری: در مطالعه حاضر آموزش در کاهش کلیه علائم جسمانی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی موثر بوده و اختلاف معنی دار آماری را نشان داد. بنابراین می توان آموزش گروهی را در این پژوهش به عنوان روش درمانی موثر توصیه کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شبیری، فاطمه، ابراهیمی، ریحانه، عزتی آراسته پور، فهیمه، و نظری، منصور. (1395). بررسی تاثیر آموزش گروهی بر علائم جسمانی مرتبط با سندرم قبل از قاعدگی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 14(3 (پی در پی 80))، 263-270. SID. https://sid.ir/paper/191193/fa

    Vancouver: کپی

    شبیری فاطمه، ابراهیمی ریحانه، عزتی آراسته پور فهیمه، نظری منصور. بررسی تاثیر آموزش گروهی بر علائم جسمانی مرتبط با سندرم قبل از قاعدگی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1395؛14(3 (پی در پی 80)):263-270. Available from: https://sid.ir/paper/191193/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه شبیری، ریحانه ابراهیمی، فهیمه عزتی آراسته پور، و منصور نظری، “بررسی تاثیر آموزش گروهی بر علائم جسمانی مرتبط با سندرم قبل از قاعدگی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی همدان،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 14، no. 3 (پی در پی 80)، pp. 263–270، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button