مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان از دیدگاه مادران مراجعه کننده به این مراکز

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 105

چکیده

 مقدمه: شکاف کیفیت خدمات, فاصله بین ادراکات و انتظارات مشتریان از خدمات ارایه شده می باشد. گام اساسی در حذف این شکاف, شناسایی ادراکات و انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات ارایه شده می باشد. هدف از این مطالعه نیز تعیین دیدگاه زنان از شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه در مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان بوده است.روش ها: این مطالعه به صورت مقطعی انجام شد و جمعیت مورد مطالعه آن, زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهری اصفهان بودند. حجم نمونه 1280 نفر بوده و برای جمع آوری اطلاعات نیز از ابزار Service Quality استفاده شد که شامل ابعاد ملموس, اطمینان, پاسخ گویی, تضمین و همدلی در نحوه ارایه خدمت است. اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون تی و کای اسکویر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که در هر 5 بعد کیفیت خدمات, زنان اختلاف نظر دارند. کمترین میانگین اختلاف کیفیت (11.08-) در بعد تضمین و بیشترین میانگین اختلاف کیفیت (14.41-) در بعد ملموس به دست آمد و تفاوت مشاهده شده بین اختلاف نظر زنان در مورد کیفیت خدمات در هر 5 بعد معنی دار بود (.(P<0.05نتیجه گیری: اختلاف منفی, بیانگر این است که انتظارات خدمت گیرندگان فراتر از ادراکات آن ها از وضعیت موجود بوده و هنوز فضای زیادی برای بهبودی و اصلاح به منظور نیل به رضایت مشتریان و ارایه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، غلامرضا، شمسی، محسن، پیرزاده، آسیه، و دانشورفرزانگان، پروین. (1389). شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان از دیدگاه مادران مراجعه کننده به این مراکز. تحقیقات نظام سلامت، 6(1)، 95-105. SID. https://sid.ir/paper/192847/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی غلامرضا، شمسی محسن، پیرزاده آسیه، دانشورفرزانگان پروین. شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان از دیدگاه مادران مراجعه کننده به این مراکز. تحقیقات نظام سلامت[Internet]. 1389؛6(1):95-105. Available from: https://sid.ir/paper/192847/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا شریفی، محسن شمسی، آسیه پیرزاده، و پروین دانشورفرزانگان، “شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان از دیدگاه مادران مراجعه کننده به این مراکز،” تحقیقات نظام سلامت، vol. 6، no. 1، pp. 95–105، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/192847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button