مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,224
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه :اولین گام اسای در تدوین برنامه های ارتقای کیفیت , شناخت ادراک ها و انتظارهای دریافت کنندگان خدمت از کیفیت خدمات , تعیین شکاف کیفیت و اتخاذ راهکارهایی برای رفع شکاف است.هدف : مطالعه به منظور تعیین شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارائه شده در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان کاشان انجام شد. مواد و روش ها : این مطالعه مقطعی در سال 1381 بر روی 300 نفر از زمان دریافت کننده خدمات بهداشتی اولیه انجام شد. نمونه گیری به روش خوشه ای تصادفی ودر خوشه ها به روش تصادفی منظم بود. گردآوری داده ها به کمک پرسش نامه تدوین شده بر اساس ابزار SERVQUAL که شکاف کیفیت را در پنج بعد خدمت اندازه گیری می نماید , انجام شد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و تحلیلی و ضریب همبستگی تحلیل شدند.یافته ها : به طور کلی شکاف کیفیت در خدمات ارائه شده وجود داشت . کمترین شکاف کیفیت در بعد ملموس خدمت و بیش ترین شکاف در بعد پاسخ گویی به دست آمد. سن پاسخ گویان با نمره های شکاف همبستگی مستقیم (P<0.0001 و 48/0=r) و میزان تحصیلات آنها با نمره های شکاف ارتباط معکوس داشت (001/0=p و 26/0=r). محل دریافت خدمت با نمره های شکاف کیفیت ارتباط معنی دار داشت (003/0=p و 24/0=r), ولی بین شغل و شکاف کیفیت ارتباط معنی دار مشاهده نشد.نتیجه گیری : یافته ها نشان داد خدمات ارائه شده در هیچ یک از ابعاد فراتر از حد انتظار پاسخ گویان نبود ودر این مراکز برای بهبود ارائه خدمت فرصت هایی وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کبریایی، علی، اکبری، فیض اله، حسینی، سیدمصطفی، پوررضا، ابوالقاسم، و افتخاراردبیلی، حسن. (1383). شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 8(2 (پیاپی 31))، 82-88. SID. https://sid.ir/paper/421886/fa

    Vancouver: کپی

    کبریایی علی، اکبری فیض اله، حسینی سیدمصطفی، پوررضا ابوالقاسم، افتخاراردبیلی حسن. شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1383؛8(2 (پیاپی 31)):82-88. Available from: https://sid.ir/paper/421886/fa

    IEEE: کپی

    علی کبریایی، فیض اله اکبری، سیدمصطفی حسینی، ابوالقاسم پوررضا، و حسن افتخاراردبیلی، “شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 8، no. 2 (پیاپی 31)، pp. 82–88، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/421886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button