مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,096
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی پدیدارشناختی به راهکار تقویت دلبستگی به برند در طبقات محصول

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 62

چکیده

دلبستگی به برند, از چالش های مدیران بازاریابی برای ایجاد و حفظ پیوندی قوی و ماندگار با برند است. بنابراین, هدف این پژوهش, شناسایی راهکاری واقع گرایانه برای ایجاد و تقویت دلبستگی به برند و کسب پیامدهای مطلوب ناشی از آن در طبقات کالای تندمصرف و بادوام است. با اجرای دو پیش آزمون تعیین محصول و برند, کفش ورزشی با برند آدیداس و بستنی با برند کاله انتخاب شده اند, برندهایی که مخاطبان بیشترین استفاده از آنها را تجربه کرده اند. با اجرای روش پدیدارشناسی و انجام پانزده مصاحبه عمقی بر اساس روش نمونه گیری هدفمند چندگانه (شدت و گلوله برفی), داده ها جمع آوری شده اند. در مرحله تحلیل از طریق فرایند مقایسه مستمر داده ها و کدگذاری باز, محوری و انتخابیو همچنین تحلیل محتوای رابطه ای, مفاهیم, مقوله ها و مضمون ها سازمان دهی شده اند. درنهایت, اعضای مشارکت کننده اعتبار نتایج را که یک فرایند کنترلی است بررسی کرده اند. یافته ها نشان می دهند که متناسب سازی هدیه نقدی با پیام آگهی تبلیغاتی در سطح تفسیر بسیار و قدرت استدلال زیاد و در مقابل هدیه غیر نقدی با پیام آگهی تبلیغاتی در سطح تفسیر پایین و قدرت استدلال زیاد, باعث تقویت دلبستگی به برند و کسب پیامدهایی نظیر اعتماد به برند, رضایت از برند, تعهد به برند و وفاداری به برند می شود. این نتایج در هر دوطبقه کالای تندمصرف و بادوام مشابه بوده که نشان دهنده این است که دلبستگی به برند مستقل از طبقه محصول و بر اساس برنامه های ارتباطات بازاریابی شکل می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعبانی نشتایی، میترا، حیدرزاده هنزایی، کامبیز، و منصوریان، یزدان. (1396). نگاهی پدیدارشناختی به راهکار تقویت دلبستگی به برند در طبقات محصول. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(2 (پیاپی 25) )، 43-62. SID. https://sid.ir/paper/194506/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانی نشتایی میترا، حیدرزاده هنزایی کامبیز، منصوریان یزدان. نگاهی پدیدارشناختی به راهکار تقویت دلبستگی به برند در طبقات محصول. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(2 (پیاپی 25) ):43-62. Available from: https://sid.ir/paper/194506/fa

    IEEE: کپی

    میترا شعبانی نشتایی، کامبیز حیدرزاده هنزایی، و یزدان منصوریان، “نگاهی پدیدارشناختی به راهکار تقویت دلبستگی به برند در طبقات محصول،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 2 (پیاپی 25) ، pp. 43–62، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button