مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تاثیر ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری (مورد مطالعه: محصولات مواد غذایی رضوی)

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 104

چکیده

 از آنجایی که ارتقای جایگاه مناسب و رقابتی از طریق وفاداری مصرف کننده از اهمیت بسزایی برخوردار است, در این مقاله, ارزش نام و نشان تجاری به عنوان عاملی موثر در رسیدن به چنین جایگاهی مطالعه شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار PLS انجام شده است. جامعه آماری شامل مشتریان محصولات مواد غذایی رضوی در شهر مشهد است و نمونه گیری به روش غیرتصادفی انجام شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه توسعه یافته چن (2007) استفاده شده است. یافته ها نشان دهنده آن است که ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش نام و نشان تجاری دارد؛ همچنین تاثیر غیرمستقیم آن از طریق ویژگی های خرید نیز تایید شده است. به این ترتیب, ارائه محصولات با قیمت مناسب, تصویر ذهنی خوب, تبلیغات گسترده و توزیع بموقع در فروشگاه ها سبب درک بهتر مشتری از نام و نشان تجاری شده, به نوبه خود, موجب افزایش میزان و دفعات خرید و ارتقای ارزش نام و نشان تجاری می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دعایی، حبیب اله، کاظمی، مصطفی، و حسینی رباط، سیده منصوره. (1390). تحلیل تاثیر ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری (مورد مطالعه: محصولات مواد غذایی رضوی). تحقیقات بازاریابی نوین، 1(2)، 93-104. SID. https://sid.ir/paper/194638/fa

Vancouver: کپی

دعایی حبیب اله، کاظمی مصطفی، حسینی رباط سیده منصوره. تحلیل تاثیر ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری (مورد مطالعه: محصولات مواد غذایی رضوی). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1390؛1(2):93-104. Available from: https://sid.ir/paper/194638/fa

IEEE: کپی

حبیب اله دعایی، مصطفی کاظمی، و سیده منصوره حسینی رباط، “تحلیل تاثیر ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری (مورد مطالعه: محصولات مواد غذایی رضوی)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 1، no. 2، pp. 93–104، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194638/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button