مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر انگیزه های مشارکت در تبلیغات توصیه ای- الکترونیکی بر تمایل به خرید: نقش میانجی ویژگی های پیام

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 157

چکیده

 با وجود اینکه تبلیغات توصیه ای-الکترونیکی به علت هزینه پایین و اثرگذاری بالا, در مبانی نظری بازاریابی بسیار مهم تلقی شده است و تاثیر آن بر برخی متغیرهای رفتاری مانند نیت خرید و تمایل به خرید تایید شده است, اما مدلی ارائه نشده است که تاثیر انگیزه های مشارکت در تبلیغات توصیه ای را بر تمایل به خرید کاربران بسنجد. هدف پژوهش حاضر, شناسایی انگیزه های افراد از مشارکت در تبلیغات توصیه ای و بررسی تاثیر این انگیزه ها بر تمایل به خرید کاربران از طریق ویژگی های پیام است. این پژوهش از نوع توصیفی و با استفاده از روش همبستگی انجام شده است. باتوجه به هدف پژوهش که ارائه مدل و آزمودن تاثیر متغیرها بر یکدیگر است, از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش, آن دسته از مشتریان محصولات دیجیتالی هستند که از نظرات و تجربیات ارسالی دیگران در فضای مجازی استفاده می کنند. نمونه ها بر اساس روش نمونه گیری ساده و دردسترس انتخاب شده اند. ابزار اصلی گردآوری داده ها, پرسشنامه است. برای بررسی پایایی پرسشنامه ها, از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین, روایی پرسشنامه و سازه های پژوهش, بر مبنای روایی همگرا و روایی واگرا سنجش شده اند. نتایج پژوهش نشان می دهد که انگیزه های اجتماعی مشارکت در تبلیغات توصیه ای- الکترونیک, بر تمایل به خرید تاثیر ندارد, ولی انگیزه های اطلاعاتی بر تمایل به خرید تاثیرگذار است. بر اساس نتایج پژوهش, مشتریان در اینترنت, برای بهبود تصویر یا موقعیت اجتماعی خود یا بهره گیری از منافع اجتماعی, دست به خرید نمی زنند, اما زمانی که با انگیزه هایی مانند تمایل به مشورت با دیگران, جمع آوری اطلاعات, کاهش زمان جستجو و کاهش ریسک خرید, در تبلیغات توصیه ای شرکت می کنند, تمایل به خرید بالایی نیز دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نائیجی، محمدجواد، و ابوالقاسمیان، سمانه. (1395). تاثیر انگیزه های مشارکت در تبلیغات توصیه ای- الکترونیکی بر تمایل به خرید: نقش میانجی ویژگی های پیام. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4 (پیاپی 23) )، 141-157. SID. https://sid.ir/paper/194661/fa

    Vancouver: کپی

    نائیجی محمدجواد، ابوالقاسمیان سمانه. تاثیر انگیزه های مشارکت در تبلیغات توصیه ای- الکترونیکی بر تمایل به خرید: نقش میانجی ویژگی های پیام. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(4 (پیاپی 23) ):141-157. Available from: https://sid.ir/paper/194661/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد نائیجی، و سمانه ابوالقاسمیان، “تاثیر انگیزه های مشارکت در تبلیغات توصیه ای- الکترونیکی بر تمایل به خرید: نقش میانجی ویژگی های پیام،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 4 (پیاپی 23) ، pp. 141–157، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194661/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button