مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,365
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مرور انتقادی ابزارهای سنجش رفتار غیر مدنی در آموزش پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 102

چکیده

 زمینه و هدف: به دلیل اهمیت رفتارهای غیر مدنی و اثر تخریبی آن بر فضای یادگیری, این مطالعه با هدف مرور نقادانه ابزارهای سنجش رفتار غیر مدنی در آموزش پرستاری انجام شده است.مواد و روش ها: برای انجام مطالعه, از روش جستجوی نظام مند استفاده شد. بدین منظور, ابتدا مقالات مرتبط انگلیسی و فارسی, بدون محدوده زمانی در Google Scholar جستجو گردیده, سپس جستجوی اختصاصی در پایگاه های اطلاعاتی Science Direct, ProQuest, Wiely Inter Science و PubMed با استفاده از واژگان کلیدی انجام شد.ملاحظات اخلاقی: صداقت و امانت داری در تحلیل, گزارش و انتشار نتایج رعایت گردید.یافته ها: از 80 مقاله دریافت شده, 15 مقاله که به حیطه پرستاری پرداخته بودند, مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفتند. تمامی ابزارهای مورد مطالعه مطابق با فرهنگ جامعه هدف طراحی شده و از پایایی و روایی مطلوبی برخوردار بوده و قابلیت استفاده در مطالعات مختلف را داشتند. اغلب ابزارها, رفتار غیر مدنی مدرسین یا دانشجویان را به تنهایی بررسی می کردند. از میان ابزارهای مذکور تنها ابزاری که رفتار غیر مدنی مدرسین و دانشجویان را هم زمان بررسی می کند, ابزار سنجش رفتار غیر مدنی در آموزش پرستاری Clark است که روایی و پایایی آن ابزار به طور دقیق مورد اشاره قرار گرفته است, در حالی که در ابزارهای دیگر شاخص های فهرست Casmin رعایت نشده است.نتیجه گیری: از آنجایی که رفتار غیر مدنی یک تعامل دوطرفه است و از طرف دیگر برخی از ابزارهای مورد مطالعه متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه حاضر نبودند, لازم است این مقیاس های رفتار در دو گروه تعامل کننده مطابق با شرایط جامعه طراحی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    معصوم پور، آناهیتا، عباس زاده، عباس، رسولی، مریم، و علوی مجد، حمید. (1396). مرور انتقادی ابزارهای سنجش رفتار غیر مدنی در آموزش پرستاری. اخلاق پزشکی، 11(40)، 93-102. SID. https://sid.ir/paper/195717/fa

    Vancouver: کپی

    معصوم پور آناهیتا، عباس زاده عباس، رسولی مریم، علوی مجد حمید. مرور انتقادی ابزارهای سنجش رفتار غیر مدنی در آموزش پرستاری. اخلاق پزشکی[Internet]. 1396؛11(40):93-102. Available from: https://sid.ir/paper/195717/fa

    IEEE: کپی

    آناهیتا معصوم پور، عباس عباس زاده، مریم رسولی، و حمید علوی مجد، “مرور انتقادی ابزارهای سنجش رفتار غیر مدنی در آموزش پرستاری،” اخلاق پزشکی، vol. 11، no. 40، pp. 93–102، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/195717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button