مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,972
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابعاد کیفیت، وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گذاران بیمه های عمر

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 57

چکیده

 مساله کیفیت ادراک شده توسط مشتریان موضوع مهمی است که همواره توسط شرکت های خدماتی, مورد توجه بوده است. چرا که ارائه خدمات با کیفیت برتر, مزیت رقابتی محکم و نیرومندی چون افزایش رضایت و وفاداری مشتری را برای شرکت ها به ارمغان خواهد آورد. پژوهش توصیفی پیمایشی حاضر با ابزار پرسشنامه به جمع آوری داده ها برای شناسایی ابعاد کیفیت ادراک شده, بررسی تاثیر این ابعاد بر وفاداری نگرشی و رفتاری و همچنین نقش میانجی وفاداری نگرشی, در میان 267 نفر از بیمه گذاران بیمه های عمر شرکت بیمه سامان در شهر تهران پرداخته است. براساس تحلیل عاملی اکتشافی سه متغیر مکنون مستقل شامل ویژگی های محسوس, ویژگی های سخت (ابعاد فنی) و ویژگی های نرم (ابعاد کارکردی) به عنوان ابعاد کیفیت ادراک شده و دو متغیر مکنون وابسته شامل وفاداری نگرشی و رفتاری شناسایی شده اند. مدل های اندازه گیری متغیرهای مستقل و وابسته با استفاده از روش تحلیل عاملی تائیدی مورد پذیرش قرار گرفته اند. جهت آزمون فرضیه ها از روش تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری استفاده شده است که نتایج حاصل از آن نشان می دهد ویژگی های محسوس خدمات اثر معناداری بر وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گذاران ندارد. ویژگی های سخت (ابعاد فنی) خدمات بر وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گذاران تاثیر معنادار و مثبتی دارد و در نهایت ویژگی های نرم (ابعاد کارکردی) خدمات به شکل غیرمستقیم از طریق وفاداری نگرشی تاثیر معنادار و مثبتی بر وفاداری رفتاری بیمه گذاران می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی زاده، الهه، قلی پور، رحمت اله، و آقازاده، هاشم. (1394). ابعاد کیفیت, وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گذاران بیمه های عمر. کاوش های مدیریت بازرگانی، 7(14)، 33-57. SID. https://sid.ir/paper/197088/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی زاده الهه، قلی پور رحمت اله، آقازاده هاشم. ابعاد کیفیت, وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گذاران بیمه های عمر. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1394؛7(14):33-57. Available from: https://sid.ir/paper/197088/fa

    IEEE: کپی

    الهه بخشی زاده، رحمت اله قلی پور، و هاشم آقازاده، “ابعاد کیفیت, وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گذاران بیمه های عمر،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 7، no. 14، pp. 33–57، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button