مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 209

چکیده

 امروزه تبلیغات و اطلاع رسانی به بخش جداناپذیری در واحدهای اقتصادی مبدل شده است؛ در این راستا تبلیغات با استفاده از افراد مشهور, یکی از جذاب ترین و پرکابرد ترین روش ها به منظور معرفی یا تقویت برند شرکت ها, محسوب می شود. هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی جذابیت افراد مشهور بر اثربخشی تبلیغات با توجه به عوامل اثرگذار بر جذابیت فرد مشهور از قبیل میزان آشنایی بیننده با فرد مشهور, مشابهت فرد مشهور و بیننده و دوست داشتنی بودن فرد مشهور است. این پژوهش کاربردی و از لحاظ روش, تجربی است. داده های پژوهش با روش نمونه گیری طبقه ای در دسترس از 386 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به دست آمده است. در این پژوهش, از پرسشنامه حضوری استفاده گردید, بدین صورت که ابتدا دانشجویان تبلیغ را مشاهده و سپس به پرسشنامه پاسخ داده اند. پرسشنامه مورد استفاده, شامل 16 سوال که از روایی محتوایی و روایی سازه برخودار می باشد و با ضریب کرونباخ 0.92 پایایی مناسبی دارد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری و از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که متغیر آشنایی بر جذابیت شخصیت مشهور تاثیر منفی و معنادار دارد, دوست داشتنی بودن بر جذابیت شخصیت مشهور تاثیر مثبت و معناداردارد؛ از سوی دیگر نتایج نشان از عدم تاثیرگذاری مشابهت بر جذابیت شخصیت مشهور داشته است. رابطه جذابیت شخصیت مشهور و اثربخشی تبلیغات مثبت و معنادار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض، داوود، عارفی، امین، و کهیاری حقیقت، امین. (1395). تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات. کاوش های مدیریت بازرگانی، 8(16 )، 185-209. SID. https://sid.ir/paper/197137/fa

    Vancouver: کپی

    فیض داوود، عارفی امین، کهیاری حقیقت امین. تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(16 ):185-209. Available from: https://sid.ir/paper/197137/fa

    IEEE: کپی

    داوود فیض، امین عارفی، و امین کهیاری حقیقت، “تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 16 ، pp. 185–209، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button