Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

467
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اثربخشی تاییدکننده مشهور در تبلیغات بر تصویر برند مورد تبلیغ

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 139

چکیده

 امروزه بدون شک, انواع مختلف تبلیغات مصرف کنندگان را مورد احاطه قرار داده اند. شرکت ها برای موفقیت و نفوذ در ذهن مخاطبان هدف خود به روش های گوناگونی متوسل شده اند. تایید محصولات و خدمات توسط افراد مشهور که برای جامعه شناخته شده اند, یکی از روش های اثربخش و پرهزینه است که شرکت ها برای بهتر شناخته شدن و بهتر به خاطر آوردن برندهای محصولات خود از گذشته تاکنون مورداستفاده قرار داده اند. هدف اصلی این پژوهش, بررسی تاثیر اثربخشی تاییدکننده ی مشهور در تبلیغات بر تصویر برند مورد تبلیغ می باشد. در این پژوهش هفت بعد اثربخشی تایید کنندگان مشهور ازجمله, تخصص, جذابیت, محبوبیت, آشنایی, تناسب (تجانس), شباهت و صداقت (اعتماد) به عنوان متغیر مستقل و تاثیر آن بر تصویر برندبه عنوان متغیر وابسته بررسی شد. این پژوهش از منظر هدف, کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده ها روش توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مصرف کنندگان محصولات بهداشتی (شامپو) برند کلییر در ایران بوده و از این جامعه نامحدود 385 نفر نمونه به صورت آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده های پژوهش, پرسشنامه می باشد. روایی ابزار پژوهش از طریق روش روایی محتوای صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید شد. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس (حداقل مربعات جزیی), استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد که ویژگی های اثربخشی تایید کننده ی مشهور نظیر جذابیت, محبوبیت و شباهت بر تصویر نام تجاری تاثیر مثبت و معناداری دارند, اما برخی از ویژگی های اثربخشی تایید کننده ی مشهور نظیر تخصص, صداقت, آشنایی و تناسب بر تصویر نام تجاری تاثیر مثبت داشته ولی این تاثیر در سطح اطمینان 95 درصد معنی دار نمی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل پور، مجید، ایزدی، حمید، افراخته، سلیمه، و زاهدی، فاطمه. (1397). تاثیر اثربخشی تاییدکننده مشهور در تبلیغات بر تصویر برند مورد تبلیغ. مدیریت برند، 5(16 )، 107-139. SID. https://sid.ir/paper/394595/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل پور مجید، ایزدی حمید، افراخته سلیمه، زاهدی فاطمه. تاثیر اثربخشی تاییدکننده مشهور در تبلیغات بر تصویر برند مورد تبلیغ. مدیریت برند[Internet]. 1397؛5(16 ):107-139. Available from: https://sid.ir/paper/394595/fa

    IEEE: کپی

    مجید اسماعیل پور، حمید ایزدی، سلیمه افراخته، و فاطمه زاهدی، “تاثیر اثربخشی تاییدکننده مشهور در تبلیغات بر تصویر برند مورد تبلیغ،” مدیریت برند، vol. 5، no. 16 ، pp. 107–139، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394595/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا