مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطابق آموزش دروس نظری ترم نهم دانشکده دندانپزشکی مشهد با طرح درس ارائه شده در نیمسال اول سال تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 35

چکیده

 مقدمه: اجرای صحیح طرح درس ارزش واقعی این برنامه ریزی و صرف زمان برای آموزش و تدوین طرح درس را مشخص می کند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تطابق آموزش دروس نظری ترم نهم دانشکده دندانپزشکی مشهد با طرح درس های ارائه شده در سال 1388 بود.روش: یک نسخه از طرح درس های مربوط به کلیه دروس ارائه شده در ترم نهم سال 1388 همراه با لوح فشرده حاوی تدریس اساتید در اختیار 10 نفر از دانشجویان برتر کلاس که در کلاس ها حضور فعال داشتند قرار داده شد. این افراد, وجود یا عدم وجود هر یک از اهداف اختصاصی عنوان شده در طرح درس را مشخص کردند. میانگین فراوانیهای رعایت طرح درس توسط اساتید از نظر دانشجویان بصورت آمار توصیفی ارائه گردید.یافته ها: از 7 درس نظری ارائه شده در ترم مذکور, طرح درس 5 گروه موجود بود. میزان تطابق طرح درسها با ارائه استاد در درسهای مذکور, اطفال 96.25%, جراحی 74.8%, ترمیمی 81%, اندودانتیکس 92.33% وارتودنسی 98.66% بدست آمد.نتیجه گیری: گروه های اطفال, اندودانتیکس و ارتودنسی دارای تطابق عالی و گروه های ترمیمی و جراحی دارای تطابق خوب بودند. اگرچه اجرای تدریس کاملا مطابق با برنامه ریزی ارائه شده نبود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدخدا، مریم، نودهی، داوود، شفیعی، شیرین، و اکبری، مجید. (1392). بررسی تطابق آموزش دروس نظری ترم نهم دانشکده دندانپزشکی مشهد با طرح درس ارائه شده در نیمسال اول سال تحصیلی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 3(1)، 32-35. SID. https://sid.ir/paper/199923/fa

    Vancouver: کپی

    امیدخدا مریم، نودهی داوود، شفیعی شیرین، اکبری مجید. بررسی تطابق آموزش دروس نظری ترم نهم دانشکده دندانپزشکی مشهد با طرح درس ارائه شده در نیمسال اول سال تحصیلی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1392؛3(1):32-35. Available from: https://sid.ir/paper/199923/fa

    IEEE: کپی

    مریم امیدخدا، داوود نودهی، شیرین شفیعی، و مجید اکبری، “بررسی تطابق آموزش دروس نظری ترم نهم دانشکده دندانپزشکی مشهد با طرح درس ارائه شده در نیمسال اول سال تحصیلی،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 3، no. 1، pp. 32–35، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199923/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button