مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضرورت بازبینی درس ویروس شناسی در دانشجویان پزشکی پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 20

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش پزشکی باید به عنوان یک فرآیند دینامیک دیده شود و با عنایت به علم روز و نیاز آموزشی فراگیران مرتبا مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و در صورت لزوم تغییر در برنامه داده شود. با توجه به رشد سریع علم در حوزه ویروس شناسی, و گذشت بیش از 25 سال از برنامه موجود آموزش پزشکی, ضرورت بازنگری در برنامه آموزشی این درس از جنبه های کمی و کیفی وجود دارد. با عنایت به اهمیت نظر دانشجویان پزشکی, به عنوان فراگیران موضوع, بر آن شدیم تا طی یک نظر سنجی دیدگاه دانشجویان را درباره وضع موجود درس ویروس شناسی پزشکی به لحاظ محتوا و کمیت جویا شویم.روش: جامعه این پژوهش, دانشجویان رشته پزشکی مقطع علوم پایه در سال 90, در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود. ابزار پژوهش یک پرسشنامه محقق -ساخته بود. سوالات پرسش نامه به منظور ارزیابی دیدگاه دانشجویان در مورد اهمیت, کمیت, کیفیت و لزوم بازبینی برنامه آموزشی درس ویروس شناسی طراحی شد. سپس داده های جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: نتایج نشان داد که اکثریت پاسخ دهندگان (82.5 %) میزان اهمیت درس ویروس شناسی را زیاد تا خیلی زیاد ارزیابی نموده اند. اکثریت پاسخ دهندگان میزان ارتباط درس را با مباحث بالینی و آینده حرفه ای خود را زیاد ارزیابی کردند. اکثر دانشجویان موافق افزایش ساعات تدریس و بازنگری در کوریکولوم این درس بودند. دانشجویان همچنین نحوه توزیع واحد های درسی در مقطع علوم پایه را ضعیف تا متوسط ارزیابی نمودند.بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج این مطالعه و با رویکرد استفاده بهینه از زمان و وقت دانشجوی مقطع علوم پایه در ارائه بهترین و مفیدترین مطالب با کاربری شغلی و حرفه ای و نیز با در نظر گرفتن قدمت برنامه آموزشی موجود و رشد سریع علم ویروس شناسی بوی‍‍‍ژه در دو دهه اخیر, بازنگری و افزایش سرفصلهای تدریس این درس, پیشنهاد می شود. مطالعه حاضر نشان می دهد که اکثریت پرسش شوندگان درس ویروس شناسی را با اهمیت بالا و مرتبط با آینده حرفه ای خود دانسته و موافق بازنگری و افزودن سرفصلهای جدید و ضروری به آن می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، مسعود، و درخشان، محمد. (1392). ضرورت بازبینی درس ویروس شناسی در دانشجویان پزشکی پزشکی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 3(1)، 17-20. SID. https://sid.ir/paper/199925/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی مسعود، درخشان محمد. ضرورت بازبینی درس ویروس شناسی در دانشجویان پزشکی پزشکی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1392؛3(1):17-20. Available from: https://sid.ir/paper/199925/fa

    IEEE: کپی

    مسعود یوسفی، و محمد درخشان، “ضرورت بازبینی درس ویروس شناسی در دانشجویان پزشکی پزشکی،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 3، no. 1، pp. 17–20، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button