مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,014
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساز و کارهای یادگیری از طریق برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان پرستاری ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 17

چکیده

 زمینه و هدف: انسان ها رویکردهای متفاوتی را برای یادگیری به کار می برند, بنابراین هدف از این مطالعه تبیین ساز و کارهای یادگیری برنامه درسی پنهان در دانشجویان کارشناسی پرستاری می باشد.روش: این مطالعه کیفی با مشارکت 24 دانشجوی کارشناسی پرستاری با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انجام گرفت. اطلاعات با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری و تا زمان رسیدن به اشباع داده ها و ظهور طبقات ادامه داشت. شیوه تحلیل داده ها نیز تحلیل محتوا بود.یافته ها: در این مطالعه هشت طبقه یادگیری مشاهده ای, یادگیری شنیداری, یادگیری از بازخوردها, یادگیری تجربی, یادگیری معکوس, یادگیری از بیان تجربیات, الگوگیری و یادگیری انفعالی به دست آمد.نتیجه گیری: دانشجویان پرستاری برنامه درسی پنهان را از طریق ساز و کارهای مختلف آموخته بودند, بنابراین شناسایی سایر ساز و کارهای یادگیری برنامه های درسی پنهان در حال اجراء توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدی فیض آبادی، وحید، کومساری، سمانه، نخعی، نوذر، امیراسماعیلی، محمدرضا، و محمدتاج زاده، صدیقه. (1393). ساز و کارهای یادگیری از طریق برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان پرستاری ایرانی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 4(3)، 13-17. SID. https://sid.ir/paper/199951/fa

    Vancouver: کپی

    یزدی فیض آبادی وحید، کومساری سمانه، نخعی نوذر، امیراسماعیلی محمدرضا، محمدتاج زاده صدیقه. ساز و کارهای یادگیری از طریق برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان پرستاری ایرانی. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1393؛4(3):13-17. Available from: https://sid.ir/paper/199951/fa

    IEEE: کپی

    وحید یزدی فیض آبادی، سمانه کومساری، نوذر نخعی، محمدرضا امیراسماعیلی، و صدیقه محمدتاج زاده، “ساز و کارهای یادگیری از طریق برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان پرستاری ایرانی،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 4، no. 3، pp. 13–17، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199951/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button