مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,043
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رویکرد های یاددهی-یادگیری و ارزشیابی مناسب برای برنامة درسی رشد حرفه ای مربیان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 114 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف این پژوهش, تبیین رویکرد های یاددهی-یادگیری و ارزشیابی مناسب برنامة درسی رشد حرفه­ ای مربیان پیش­ دبستانی است. در انجام این پژوهش از دو رویکرد کمّی و کیفی, که در رویکرد کیفی از روش تحلیل محتوا و در رویکرد کمّی از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شده است. جامعة آماری شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه­ های کشور, دانشجویان دکتری, مدرسان رشتة روان­ شناسی, برنامه­ ریزی درسی و آموزش و پرورش دورة پیش­ دبستانی و همچنین مربیان است. روش نمونه گیری در بخش کیفی, روش هدفمند و شبکه ای بوده و برای انتخاب مربیان از روش طبقه ای تصادفی استفاده شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات, مصاحبة نیمه­ ساختاریافته و پرسشنامة محقق­ ساخته بوده است. برای تعیین روایی مصاحبه و پرسشنامه از روایی محتوا و برای برآورد پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. یافته های کیفی بر اساس تحلیل محتوا مقوله­ بندی شده و یافته های کمّی با آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شده است. نتایج آزمون فریدمن نشان می­ دهد از دیدگاه مربیان در رویکردهای یاددهی یادگیری رشد حرفه ای استفاده از روش تدریس خلاق از درجة اهمیت بیشتری برخوردار بوده و انجام فعالیت های شبیه­ سازی­ شده, کمترین ارزش را در این عنصر داشته است. در ارزشیابی آموخته ها و توانمندی­ های مربیان, آزمون های عملکردی از نظر اهمیت در صدر گویه های مربوط قرار گرفته و ترکیب سؤالات تستی و تشریحی کمترین اهمیت را داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، محمدحسین، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و لیاقت دار، محمد جواد. (1396). تبیین رویکرد های یاددهی-یادگیری و ارزشیابی مناسب برای برنامة درسی رشد حرفه ای مربیان پیش دبستانی. رویکردهای نوین آموزشی، 12(2 (پیاپی 26) )، 114-130. SID. https://sid.ir/paper/201686/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی محمدحسین، میرشاه جعفری سیدابراهیم، لیاقت دار محمد جواد. تبیین رویکرد های یاددهی-یادگیری و ارزشیابی مناسب برای برنامة درسی رشد حرفه ای مربیان پیش دبستانی. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1396؛12(2 (پیاپی 26) ):114-130. Available from: https://sid.ir/paper/201686/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین زارعی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، و محمد جواد لیاقت دار، “تبیین رویکرد های یاددهی-یادگیری و ارزشیابی مناسب برای برنامة درسی رشد حرفه ای مربیان پیش دبستانی،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 12، no. 2 (پیاپی 26) ، pp. 114–130، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201686/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button