مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی الگوی مصرف رسانه ای دانش آموزان و تاثیرپذیری آنها از رسانه ها با هدف برنامه ریزی های آموزشی پلیس

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 105

چکیده

 امروزه رسانه ها, خصوصا رسانه های جمعی عامل مهمی در اثرگذاری بر افکار عمومی و جهت دهی به رفتارهای اجتماعی محسوب می شوند. از سویی جامعه دانش آموزی کشور و به ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه به عنوان آینده سازان این مرز و بوم از اهمیت و حساسیت خاصی برای مسوولان و دلسوزان نظام و جامعه برخوردارند. برای نیروی انتظامی این دسته از افراد جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با توجه به شرایط سنی حساس آنها می بایست برنامه ریزی هوشمندانه ای را در جهت آموزشهای پلیسی – انتظامی مورد نیاز دانش آموزان مزبور به عمل آورد. پژوهش حاضربا هدف مشخص ساختن نوع رسانه های مورد استفاده دانش آموزان مقطع متوسطه سطح شهر تهران و همچنین میزان و نحوه استفاده از آنها, میزان اثرپذیری دانش آموزان دوره متوسطه از رسانه های مختلف خصوصا رسانه ملی, و کمک به تعیین نیازهای آموزشی جامعه هدف یاد شده و برنامه ریزی موثرتر آموزش های پلیسی برای آنها انجام یافته است. روش مورد استفاده در این تحقیق پیمایش بوده و جامعه آماری را دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر تهران تشکیل می دهند که نمونه ای 600 نفری از آنها به روش نمونه گیری خوشه ای مورد بررسی قرار گرفته اند. ابزار مورد استفاده نیز پرسشنامه محقق ساخته بوده که روایی آن به روش صوری و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفا کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که تلویزیون به عنوان پرمصرف ترین رسانه, قابلیت بیشتری برای جهت دهی به مسائل اجتماعی بالاخص موضوعات مرتبط با دانش آموزان را دارا است. همچنین با توجه به اینکه نزدیک به نیمی از دانش آموزن مصرف کننده مشترک برنامه های تلویزیون و ماهواره می باشند, به نظر می رسد که باید در برنامه ریزی برای تولید پیام در تلوزیون, به پیام های ارسالی ماهواره, کارکردها و تاثیرات ان توجه نمود. یافته های پژوهش حاکی از آن است که 63 درصد از دانش آموزان از بازی های رایانه ای استفاده می کنند. این امر نشان دهنده اهمیت این رسانه در میان دانش آموزان است که خود می تواند قابلیت مناسبی برای انتقال پیام و آموزش های مورد نیاز دانش آموزان داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روشن دل اربطانی، طاهر، و امیری، عبدالرضا. (1390). بررسی الگوی مصرف رسانه ای دانش آموزان و تاثیرپذیری آنها از رسانه ها با هدف برنامه ریزی های آموزشی پلیس. مطالعات امنیت اجتماعی، جدید(25)، 83-105. SID. https://sid.ir/paper/203288/fa

    Vancouver: کپی

    روشن دل اربطانی طاهر، امیری عبدالرضا. بررسی الگوی مصرف رسانه ای دانش آموزان و تاثیرپذیری آنها از رسانه ها با هدف برنامه ریزی های آموزشی پلیس. مطالعات امنیت اجتماعی[Internet]. 1390؛جدید(25):83-105. Available from: https://sid.ir/paper/203288/fa

    IEEE: کپی

    طاهر روشن دل اربطانی، و عبدالرضا امیری، “بررسی الگوی مصرف رسانه ای دانش آموزان و تاثیرپذیری آنها از رسانه ها با هدف برنامه ریزی های آموزشی پلیس،” مطالعات امنیت اجتماعی، vol. جدید، no. 25، pp. 83–105، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/203288/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button