مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,437
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تاثیر اقدامات گروه های بهبود کیفیت بر شاخص های کارایی بیمارستان

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 84

چکیده

 مقدمه: تشکیل گروه های بهبود کیفیت در بیمارستان که گامی در جهت پیاده کردن مدیریت کیفیت جامع و از ساز و کارهای مدیریت مشارکتی است, می تواند شیوه مدیریت مناسبی جهت توسعه منابع انسانی و ارتقای کارایی بیمارستان باشد.روش بررسی: این مطالعه به منظور استقرار نظام مدیریت مشارکتی "گروه های بهبود کیفیت" و نیز تاثیر آن بر کارایی بیمارستان لولاگر تهران انجام شد. پژوهش حاضر از نوع مداخله ای و کاربردی بود ,جامعه پژوهش را کلیه کارکنان رسمی بیمارستان تشکیل دادند و برای انجام آن 5 گروه بهبود کیفیت تشکیل گردید, که پس از کسب آموزش های کارگاهی لازم, تحت هدایت و حمایت همیاران و مساعدت مدیریت بیمارستان , به ارتقای فرآیندهای محیط کار خویش پرداختند.یافته ها: درصد اشغال تخت در شش ماه انجام پژوهش به میزان 3/6 درصد نسبت به شاخص مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. میانگین طول اقامت بیمار در بیمارستان در شش ماه انجام پژوهش به میزان 20 درصد نسبت به شاخص مدت مشابه سال قبل کاهش نشان داد. گردش تخت بیمارستان در شش ماه انجام پژوهش به میزان 8/6 درصد نسبت به شاخص مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. رضایت بیماران از خدمات بیمارستانی در شش ماه انجام پژوهش در ابعاد زیر افزایش یافت: رضایت از تسهیلات رادیوگرافی‏ ‏, رفتار کارکنان, نظافت بیمارستان, کیفیت غذا, نظافت بخش ها, آرامش بخش ها, شکیبایی کادر درمانی, تهیه دارو, سرکشی مدیریت, رسیدگی مددکار و سرعت ترخیص.رضایت شغلی کارکنان بیمارستان در شش ماه انجام پژوهش در ابعاد زیر افزایش یافت: رضایت از ارتقا شغلی, قوانین و مقررات, همکاران, ماهیت شغل, ارتباطات سازمانی و اهداف سازمانی.نتیجه گیری: تشکیل و فعالیت گروه های بهبود کیفیت در بیمارستان لولاگر, کارایی بیمارستان را نسبتا افزایش داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظهیری، منصور، عابدی، قاسم، و عبادی فردآذر، فربد. (1389). مطالعه تاثیر اقدامات گروه های بهبود کیفیت بر شاخص های کارایی بیمارستان. علوم بهداشتی جندی شاپور (JENTASHAPIR JOURNAL OF HEALTH SCIENCES)، 2(3)، 75-84. SID. https://sid.ir/paper/205297/fa

    Vancouver: کپی

    ظهیری منصور، عابدی قاسم، عبادی فردآذر فربد. مطالعه تاثیر اقدامات گروه های بهبود کیفیت بر شاخص های کارایی بیمارستان. علوم بهداشتی جندی شاپور (JENTASHAPIR JOURNAL OF HEALTH SCIENCES)[Internet]. 1389؛2(3):75-84. Available from: https://sid.ir/paper/205297/fa

    IEEE: کپی

    منصور ظهیری، قاسم عابدی، و فربد عبادی فردآذر، “مطالعه تاثیر اقدامات گروه های بهبود کیفیت بر شاخص های کارایی بیمارستان،” علوم بهداشتی جندی شاپور (JENTASHAPIR JOURNAL OF HEALTH SCIENCES)، vol. 2، no. 3، pp. 75–84، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205297/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button