مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 201

چکیده

 مقدمه: از آنجا که امروزه یکی از شاخص های اصلی سنجش توسعه یافتگی کشورها, سهم یک جامعه در تولید دانش است, ارزیابی عملکرد واحدهای آموزشی و به تبع آن ارتقای کارایی آنها اهمیت دو چندان یافته است. هدف این پژوهش بررسی کارایی گروه های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از روش تحلیل فراگیر داده ها (Data Envelopment Analysis: DEA) است.روش ها: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی - تحلیلی بوده که به روش مقطعی در سال 1389 در دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت پذیرفته است. در این پژوهش, کارایی شش گروه آموزشی منتخب دانشکده بهداشت و دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی بررسی شد. ابزار جمع آوری اطلاعات, فرم جمع آوری اطلاعات بود که به تفکیک متغیرها (تعداد دانشجویان, اعضای هیات علمی, تعداد کتب تالیفی و ترجمه اعضای هیات علمی, تعداد مقالات علمی و پژوهشی) در نرم افزار Excel وارد و با استفاده از روش تحلیل فراگیر داده ها و از طریق نرم افزار Deap2.1 محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین کارایی کل, میانگین کارایی مدیریتی و میانگین کارایی مقیاس برای گروه های آموزشی مورد مطالعه به ترتیب برابر با 0.847, 0.918 و 0.910 بود. در مجموع نیمی از گروه های آموزشی مورد مطالعه دارای عملکرد کارا بودند.نتیجه گیری: گروه های آموزشی با نمره ارزیابی عملکرد (کارایی) کمتر از یک, برای رسیدن به حداکثر کارایی باید ستانده های پژوهشی خود را با ارائه طرح های پژوهشی بیشتر, مقالات و یا چاپ کتاب افزایش دهند و همچنین این گروه ها باید نهاده های آموزشی (تعداد دانشجو) و اعتبارات خود را بر اساس مقادیر مازاد مشخص شده در قالب یک برنامه بلندمدت کاهش دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گودرزی، غلامرضا، خسروی، سجاد، و عسکری، روح اله. (1391). ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(3 (پیاپی 41))، 193-201. SID. https://sid.ir/paper/59424/fa

    Vancouver: کپی

    گودرزی غلامرضا، خسروی سجاد، عسکری روح اله. ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛12(3 (پیاپی 41)):193-201. Available from: https://sid.ir/paper/59424/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا گودرزی، سجاد خسروی، و روح اله عسکری، “ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 3 (پیاپی 41)، pp. 193–201، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button