مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,427
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,016
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی ابزارهای روابط عمومی بر مبنای مدل AIDA در بخش تولیدی صنعت ورزش با روش AHP

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

کلیدواژه

روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP)Q3

چکیده

 روابط عمومی یکی از مهم ترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان و از ارکان جدایی ناپذیر آن است. بوضوح می توان دریافت که یکی از مهم ترین و حساس ترین وظایف روابط عمومی ها در بعد برون سازمانی, برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه بر پایه عقل و خرد با رسانههای جمعی است. با توجه نقش بسیار حیاتی و مهم روابط عمومی در رساندن پیام سازمان به مخاطبان, هدف این مقاله رتبه بندی ابزارهای روابط عمومی و انتخاب مناسب ترین آنها برای بخش تولیدی صنعت ورزش است, بدین منظور, نظرات 30 مدیر بازاریابی شرکت های تولیدکننده محصولات ورزشی, از طریق پاسخگویی به پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای مدل AIDA, جمع آوری شد. روایی (صوری, محتوایی) پرسشنامه توسط متخصصان تایید و پایایی آنها به خاطر نرخ ناسازگاری پرسشنامه ها که کمتر از 0.1 بود, تایید گردید. جهت تحلیل داده ها از روش AHP و نرم افزارExpert choice 11) ) استفاده شد که نتایج نشان داد در سطح چهارم برگزاری سمینار و کنفرانس, از نظر ایجاد آگاهی, ایجاد علاقه و تمایل و سوق دادن مشتریان به خرید, بیشترین اهمیت را میان سایر ابزارهای روابط عمومی داشت. نتایج در سطح سوم برمبنای مدلAIDA  نشان داد که از نظر ایجاد آگاهی, تبلیغات با ضریب اولویت (0.360) و روابط عمومی با ضریب اولویت (0.334), از نظر ایجاد علاقه و تمایل, پیشبرد فروش با ضریب اولویت (0.359), از نظر سوق دادن مشتریان به خرید, فروش شخصی با ضریب اولویت (0.440) اهمیت بیشتری داشتند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

گودرزی، محمود، و اسمعیلی، نرگس. (1390). رتبه بندی ابزارهای روابط عمومی بر مبنای مدل AIDA در بخش تولیدی صنعت ورزش با روش AHP. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، 1(1 (پیاپی 1))، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/206852/fa

Vancouver: کپی

گودرزی محمود، اسمعیلی نرگس. رتبه بندی ابزارهای روابط عمومی بر مبنای مدل AIDA در بخش تولیدی صنعت ورزش با روش AHP. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی[Internet]. 1390؛1(1 (پیاپی 1)):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/206852/fa

IEEE: کپی

محمود گودرزی، و نرگس اسمعیلی، “رتبه بندی ابزارهای روابط عمومی بر مبنای مدل AIDA در بخش تولیدی صنعت ورزش با روش AHP،” پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، vol. 1، no. 1 (پیاپی 1)، pp. 1–13، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206852/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button