Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,053
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

893
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش شادکامی به شیوه شناختی- رفتاری فوردایس بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 62

چکیده

 در این پژوهش, به منظور بررسی اثر بخشی آموزش شادکامی بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای تعداد 500 دانشجو به پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ (1979) پاسخ دادند سپس, هفتاد نفر از دانشجویانی که از سلامت روان پایین برخوردار بودند به شیوه تصادفی انتخاب و به دو گروه 35 نفری آزمایش و گواه تقسیم شدند. به منظور پیش آزمون برروی دو گروه آزمون هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (2002), اجرا شد. سپس, برای گروه آزمایش, 8 جلسه 120 دقیقه ای آموزش شادکامی به شیوه شناختی رفتاری فوردایس برگزار گردید برروی گروه گواه هیچ روشی اعمال نشد. پس از اجرای جلسات آموزشی دوباره هر دو گروه با آزمون های سلامت عمومی و هوش هیچانی پس آزمون شدند. به منظور پایداری اثر آموزش سه ماه بعد هر دو گروه مورد پیگیری قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد آموزش شادکامی به شیوه شناختی رفتاری موجب افزایش سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان شده است. این نتایج در مرحله پیگیری نیز برقرار بود, آموزش شادکامی در افزایش سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری نشان نداد و تاثیر آموزش شادکامی به عنوان متغیر مستقل بر متغیرهای وابسته با توجه به عامل جنسیت معنادار نبود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی لویه، مجید، صالحی، مهدیه، نفیسی، غلامرضا، و رییسی، زهره. (1389). تاثیر آموزش شادکامی به شیوه شناختی- رفتاری فوردایس بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان. تحقیقات روانشناختی، 2(8)، 47-62. SID. https://sid.ir/paper/207922/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی لویه مجید، صالحی مهدیه، نفیسی غلامرضا، رییسی زهره. تاثیر آموزش شادکامی به شیوه شناختی- رفتاری فوردایس بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(8):47-62. Available from: https://sid.ir/paper/207922/fa

    IEEE: کپی

    مجید یوسفی لویه، مهدیه صالحی، غلامرضا نفیسی، و زهره رییسی، “تاثیر آموزش شادکامی به شیوه شناختی- رفتاری فوردایس بر سلامت عمومی و هوش هیجانی دانشجویان،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 8، pp. 47–62، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا