مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تحول تئوری ذهن در دانش آموزان عاد و پرخاشگر دوره راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 18

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تحول تئوری ذهن در دانش آموزان عادی و پرخاشگر دوره راهنمایی و مقایسه عملکرد دختران و پسران در تکالیف تئوری ذهن بود. برای انجام آن 600 نفر (300 نفر دختر و 300 نفر پسر) از دانش آموزان پایه های اول, دوم و سوم راهنمایی از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. جهت انتخاب افراد پرخاشگر از مقیاس پرخاشگری گزینش همسالان کریک و گروت پیتر (1995) و ملاکهای پرخاشگری مبتنی بر چهارمین راهنمای تجدید نظر شده تشخیصی و آماری اختلالات روانی (2003) استفاده به عمل آمد. همچنین, برای سنجش تئوری ذهن از آزمون پیشرفته تئوری ذهن هپی (1994) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای مختلف آمار توصیفی, آزمون تحلیل واریانس دو طرفه, آزمون t و آزمون تعقیبی شفه استفاده شد. نتایج نشان می دهد عملکرد دانش آموزان عادی در تکالیف تئوری ذهن با عملکرد دانش آموزان پرخاشگر تفاوت معنادار دارد, به طوری که عملکرد دانش آموزان عادی در تکالیف تئوری ذهن بالاتر از عملکرد دانش آموزان پرخاشگر است. در هر دو گروه پرخاشگر و عادی, روند تحول تئوری ذهن با توجه به سن و پایه تحصیلی صعودی است. افزون بر آن, عملکرد گروهها در تکالیف تئوری ذهن با جنسیت ارتباط نداشت و تعامل جنسیت و پایه تحصیلی معنادار نبود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، عذرا، بنی جمالی، شکوه السادات، و احقر، قدسی. (1389). بررسی تحول تئوری ذهن در دانش آموزان عاد و پرخاشگر دوره راهنمایی. تحقیقات روانشناختی، 2(7)، 7-18. SID. https://sid.ir/paper/207934/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری عذرا، بنی جمالی شکوه السادات، احقر قدسی. بررسی تحول تئوری ذهن در دانش آموزان عاد و پرخاشگر دوره راهنمایی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(7):7-18. Available from: https://sid.ir/paper/207934/fa

    IEEE: کپی

    عذرا غفاری، شکوه السادات بنی جمالی، و قدسی احقر، “بررسی تحول تئوری ذهن در دانش آموزان عاد و پرخاشگر دوره راهنمایی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 7، pp. 7–18، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207934/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button