مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه همدلی شناختی در دانش آموزان با پرخاشگری ارتباطی و آشکار

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 124

چکیده

 زمینه و هدف: پرخاشگری یکی از مشکلات رفتاری است که در دوره کودکی بروز یافته و می تواند به همدلی با دیگران آسیب جدی وارد کند. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف مقایسه همدلی شناختی بین دو گروه پرخاشگری ارتباطی و پرخاشگری آشکار صورت پذیرفت.روش: طرح پژوهش, توصیفی از نوع علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش حاضر, شامل دانش آموزان دارای پرخاشگری دوره متوسطه اول شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-1392 بود. به منظور این پژوهش 120 دانش آموز از جامعه مذکور به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده, مقیاس همدلی اساسی جولیف و فارینگتون (2006) و مقیاس گزینش همسالان کرک و گرات پیتر (1995) بود. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد که بین میانگین نمره همدلی شناختی دو گروه پرخاشگر ارتباطی و پرخاشگر آشکار تفاوت معنادار وجود دارد (p£0.05), بدین معنا که میزان همدلی شناختی در گروه دانش آموزان دارای پرخاشگری ارتباطی بیشتر از گروه پرخاشگری آشکار بود.نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضر همدلی شناختی در گروه پرخاشگری آشکار کمتر از گروه پرخاشگری ارتباطی بود که می تواند ناشی از آن باشد که افراد با پرخاشگری آشکار به دلیل عدم بهره مندی از همدلی کافی, میزان پرخاشگری بیشتری را بروز می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاجی اصفهانی، سعیده، عارفی، مژگان، آقایی جشوقانی، اصغر، اصلی آزاد، مسلم، و فرهادی، طاهره. (1396). مطالعه همدلی شناختی در دانش آموزان با پرخاشگری ارتباطی و آشکار. سلامت روان کودک (روان کودک)، 4(2 )، 116-124. SID. https://sid.ir/paper/258395/fa

    Vancouver: کپی

    کاجی اصفهانی سعیده، عارفی مژگان، آقایی جشوقانی اصغر، اصلی آزاد مسلم، فرهادی طاهره. مطالعه همدلی شناختی در دانش آموزان با پرخاشگری ارتباطی و آشکار. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1396؛4(2 ):116-124. Available from: https://sid.ir/paper/258395/fa

    IEEE: کپی

    سعیده کاجی اصفهانی، مژگان عارفی، اصغر آقایی جشوقانی، مسلم اصلی آزاد، و طاهره فرهادی، “مطالعه همدلی شناختی در دانش آموزان با پرخاشگری ارتباطی و آشکار،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 4، no. 2 ، pp. 116–124، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258395/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button