مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه تدریس خلاقانه در معلمان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی عملی بودن, اعتبار, روایی ونرم یابی پرسشنامه تدریس خلاقانه (جان چاو هنگ و دیگران, 2003) بود. بدین منظور تعداد 401 نفر (115 نفر مرد, 239 نفر زن و 47 نفر جنسیت خود را مشخص نکرده بودند) از مدرسان آموزشگاههای شهر تهران پرسشنامه تدریس خلاقانه را که شامل 45 گویه است و با مقیاس 4 امتیازی (کاملا موافقم تا کاملا مخالفم) نمره گذاری می شود, تکمیل کردند. نتایج نشان داد, ضریب اعتبار پرسشنامه از طریق فرمول کلی آلفای کرونباخ 0.895 است. نتایج تحلیل مولفه های اصلی و چرخش واریماکس نشان داد که پرسشنامه از هشت عامل اشباع شده است که بر روی هم 47.7 درصد کل واریانس را تبیین می کند که شامل طرز تفکر, عامل محیطی, تعهد به تدریس, عامل خانواده, ویژگی های فردی, اعتقاد در مورد تدریس, تلاش فردی وانگیزه است. برای روایی همگرا, همبستگی بین مقیاس خلاقیت وپرسشنامه تدریس خلاقاته مورد بررسی قرار گرفت و ضریب همبستگی بین این دو پرسشنامه برابر 0.374 بدست آمد. در نهایت نرم مقوله ای نیز تهیه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هومن، حیدرعلی، وطن خواه، حمیدرضا، و احمدی سرتختی، عمادالدین. (1389). ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه تدریس خلاقانه در معلمان. تحقیقات روانشناختی، 2(7)، 77-90. SID. https://sid.ir/paper/207938/fa

    Vancouver: کپی

    هومن حیدرعلی، وطن خواه حمیدرضا، احمدی سرتختی عمادالدین. ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه تدریس خلاقانه در معلمان. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(7):77-90. Available from: https://sid.ir/paper/207938/fa

    IEEE: کپی

    حیدرعلی هومن، حمیدرضا وطن خواه، و عمادالدین احمدی سرتختی، “ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه تدریس خلاقانه در معلمان،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 7، pp. 77–90، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207938/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button