مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی تدریس خلاقانه بر اساس ذهنیت فلسفی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 81

چکیده

 زمینه و هدف: تدریس به ویژه تدریس خلاقانه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که یکی از این عوامل ذهنیت فلسفی است. از این رو این مطالعه با هدف پیش بینی تدریس خلاقانه بر اساس ذهنیت فلسفی اعضای هیات علمی صورت گرفت. روش بررسی: جامعه ی آماری مطالعه شامل اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان به تعداد 374 نفر بود و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران و فرمول تعدیل حجم نمونه 126 نفر تعیین شد که به روش نمونه گیری تصادفی منظم انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل دو پرسشنامه ذهنیت فلسفی و پرسشنامه تدریس خلاقانه بود. ضریب پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 85/0 و 89/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه به روش گام به گام توسط نرم افزار SPSSصورت گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد ذهنیت فلسفی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حد خوب بود و بین ذهنیت فلسفی و تدریس خلاقانه آن ها رابطه مستقیم معنی داری مشاهده گردید. هم چنین بین هر یک از ابعاد ذهنیت فلسفی با تدریس خلاقانه رابطه مستقیم معنی داری مشاهده شد. در ضمن نتایج نشان داد به وسیله مولفه جامعیت ذهنیت فلسفی می توان تدریس خلاقانه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی را پیش بینی کرد. نتیجه گیری: تدریس خلاقانه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان را می توان بر اساس بعد جامعیت ذهنیت فلسفی آنها پیش بینی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرفانی، نصراله، حولکی، عاطفه، شبیری، سیدمحمد، و بیات، مرتضی. (1395). پیش بینی تدریس خلاقانه بر اساس ذهنیت فلسفی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(21 )، 73-81. SID. https://sid.ir/paper/219346/fa

    Vancouver: کپی

    عرفانی نصراله، حولکی عاطفه، شبیری سیدمحمد، بیات مرتضی. پیش بینی تدریس خلاقانه بر اساس ذهنیت فلسفی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(21 ):73-81. Available from: https://sid.ir/paper/219346/fa

    IEEE: کپی

    نصراله عرفانی، عاطفه حولکی، سیدمحمد شبیری، و مرتضی بیات، “پیش بینی تدریس خلاقانه بر اساس ذهنیت فلسفی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 21 ، pp. 73–81، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219346/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button