مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راند آموزشی شبانه: ابزاری برای ارتقای آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 216

چکیده

 مقدمه: مطالعه حاضر با هدف سنجش وضعیت راند آموزشی در ساعات کشیک شب از دیدگاه فراگیران انجام شده استروش بررسی: مطالعه ی حاضر مداخله ای تک گروهی است که بیمارستان شهید صدوقی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. جامعه پژوهش شامل اعضای تیم آموزش شامل دستیاران و کارورزان بودند که به صورت تمام شماری در مطالعه حاضر وارد شدند. در این مطالعه, مداخله بصورت راندهای بالینی در بخش داخلی و اورژانس در ساعات کشیک شب طراحی و اجرا شد. هر راند با حضور اعضای تیم آموزشی شامل اتند بخش, یک نفر دستیار ارشد, یک نفر دستیار سال دو, دو نفر دستیار سال یک, و حداقل دو نفر از کارورزان پزشکی برگزار شده است و به طور متوسط یک و نیم ساعت به طول می انجامید. برای سنجش وضعیت گراندراند بالینی شبانه از پرسشنامه 13 سوالی که در مطالعه قبلی روانسنجی شده است استفاده شد. داده ها توسط شرکت کنندگان بعد از شرکت در حداقل سه راند بالینی شبانه تکمیل شده است. داده ها با استفاده از نرم افزار آزمون آمار توصیفی (میانگین, SD ) تحلیل شد. نتایج: نتایج برگزاری راند بالینی شبانه نشان داد 73% از شرکت کنندگان رضایت خود را در راند بالینی خیلی زیاد و زیاد ابراز کردند. "ضرورت راند بالینی شبانه در فرایند آموزش بالینی", "امکان طرح سوال و مشارکت در بحث" و نقش راند بالینی شبانه در بهبود دانش و یادگیری" فراگیران بیشترین مطلوبیت را در بین شرکت کنندگان داشته است. نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد راند بالینی شبانه از دیدگاه فراگیران وضعیت مطلوبی داشته است و آن را به عنوان ابزاری مناسب جهت استفاده در فرآیند آموزش بالینی مورد توجه قرار دادند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلمانی، سیدیاسر، سلیمانی، محمدحسین، میرباقری، الهه السادات، برغون، ریحانه، و کشمیری، فاطمه. (1397). راند آموزشی شبانه: ابزاری برای ارتقای آموزش بالینی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 13(3 )، 209-216. SID. https://sid.ir/paper/208155/fa

    Vancouver: کپی

    غلمانی سیدیاسر، سلیمانی محمدحسین، میرباقری الهه السادات، برغون ریحانه، کشمیری فاطمه. راند آموزشی شبانه: ابزاری برای ارتقای آموزش بالینی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1397؛13(3 ):209-216. Available from: https://sid.ir/paper/208155/fa

    IEEE: کپی

    سیدیاسر غلمانی، محمدحسین سلیمانی، الهه السادات میرباقری، ریحانه برغون، و فاطمه کشمیری، “راند آموزشی شبانه: ابزاری برای ارتقای آموزش بالینی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 13، no. 3 ، pp. 209–216، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208155/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button