مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

971
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه دانشجویان پزشکی، دستیاران و اساتید نسبت به برنامه آموزشی (گراند راند) در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 124

چکیده

 زمینه و هدف: گراند راند آموزشی یک روش آموزش بالینی متداول است که در اکثر بخش های بیمارستان های آموزشی در حال اجرا می باشد. هدف آن فراهم آوردن فرصتی برای دانشجویان است تا اطلاعات نظری را به واقعیات عملی پیوند بزنند. هدف مطالعه حاضر مقایسه دیدگاه کارآموزان, کارورزان, دستیاران و اساتید, نسبت به گراند راند در دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد.روش کار: این مطالعه, توصیفی تحلیلی بر روی کارآموزان, کارورزان, دستیاران و اساتید بیمارستان های آموزشی دانشگاه ایران به تعداد 237 نفر به روش سرشماری می باشد. اطلاعات بوسیله پرسشنامه به صورت سوالات چندگزینه ای و لیکرتی جمع آوری شد و توسط نرم افزار SPSS v. 21 آنالیز شد.یافته ها: 29.4% کارآموزان و کارورزان گراند راند آموزشی را خیلی خوب و خوب, 36.3% متوسط و 34.3% ضعیف و خیلی ضعیف و اساتید و دس تیاران 62% خیلی خوب و خوب, 27.6% متوسط و 10.4% ضعیف و خیلی ضعیف ارزیابی کردند. کیفیت گراند راند بر اساس طیف سه درج های لیکرت بر حسب و نوع بخش: داخلی 1.89, بخش جراحی 1.87, بخش زنان 2.1, بخش اطفال 1.87 و بر حسو درجه علمی: کارآموزان 1.82, کارورزان 1.85, دستیاران 1.92 و اساتید 2.13 بود.نتیجه گیری: دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به گراندراند های پزشکی منفی تر از دستیاران و اینترن ها می باشد. شرکت فعال و تقویت استدلال, مهارت تصمیم گیری, بیان یافته های علمی و ایجاد انگیزه در دانشجویان می تواند از عوامل موثر در بهره وری بیشتر گراند راندهی آموزشی باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

روحانی، مرضیه، برادران، حمیدرضا، ثناگو، اکرم، سارانی، مسلم، یزدانی، شهلا، و علیزاده، حمیدرضا. (1395). مقایسه دیدگاه دانشجویان پزشکی, دستیاران و اساتید نسبت به برنامه آموزشی (گراند راند) در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1393. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 23(147)، 115-124. SID. https://sid.ir/paper/11169/fa

Vancouver: کپی

روحانی مرضیه، برادران حمیدرضا، ثناگو اکرم، سارانی مسلم، یزدانی شهلا، علیزاده حمیدرضا. مقایسه دیدگاه دانشجویان پزشکی, دستیاران و اساتید نسبت به برنامه آموزشی (گراند راند) در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1393. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1395؛23(147):115-124. Available from: https://sid.ir/paper/11169/fa

IEEE: کپی

مرضیه روحانی، حمیدرضا برادران، اکرم ثناگو، مسلم سارانی، شهلا یزدانی، و حمیدرضا علیزاده، “مقایسه دیدگاه دانشجویان پزشکی, دستیاران و اساتید نسبت به برنامه آموزشی (گراند راند) در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1393،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 23، no. 147، pp. 115–124، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/11169/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button