مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و مقایسه ی وضعیت راندهای بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 141

چکیده

 مقدمه: ارزیابی عرصه های مختلف آموزش بالینی جهت تقویت و ارتقا دوره پزشکی امری ضروری است راند های بالینی به عنوان یک قسمت مهم در آموزش بالینی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. لذا رسیدن به تحقق حداکثری در هر عرصه بالینی هدف هر مرکز ارایه دهنده آموزش های پزشکی است. روش بررسی: مطالعه ی توصیفی-مقطعی حاضر در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به روش سرشماری برروی بیش از 67 درصد از اساتید بالینی پزشکی (چهار گروه ماژور داخلی, اطفال, زنان, جراحی) و همچنین 79 درصد از دانشجویان پزشکی که در دوره ی کارورزی قرار داشتند, انجام گردید. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و راند بالینی بود که بر اساس استاندارد های بالینی مصوب شده ی وزارت بهداشت تهیه شده بود. از بین 44 استاد بالینی, 30 نفر و از میان 38 کارورز نیز 30 نفر موفق به تکمیل پرسشنامه ها شدند. داده ها از طریق نرم افزار SPSS-16 و آزمون های (T-test و ANOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین نمرات راند بالینی اساتید 16/13± 65 و کارورزان 35/19± 52/47 بدست آمد و در مجموع وضعیت این عرصه از نظر هر دو گروه از حد متوسط (42) بالاتر توصیف شد. مقایسه ی دو گروه نیز تفاوت معنی داری را نشان داد)001/0 (P= بدین صورت که میانگین نمرات راند بالینی در گروه اساتید بیشتر از میانگین نمرات گروه کارورزان بود. نتیجه گیری: وضعیت راند بالینی درشرایط کنونی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از حد متوسط, مطلوب تر توصیف شد. لذا جهت ارتقاء هر چه بیشتر آموزش پزشکی توصیه می شود دانشگاه های به ارزیابی و پایش مدوام وضعیت عرصه های مختلف آموزش بالینی بپردازند تا سریع تر به سطح ایده آل نزدیک شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملکپورتهرانی، افسانه، معزی، معصومه، حسینی، سیده سارا، و حسینی، سیده مریم. (1400). ارزیابی و مقایسه ی وضعیت راندهای بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 16(2 )، 131-141. SID. https://sid.ir/paper/409209/fa

    Vancouver: کپی

    ملکپورتهرانی افسانه، معزی معصومه، حسینی سیده سارا، حسینی سیده مریم. ارزیابی و مقایسه ی وضعیت راندهای بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1400؛16(2 ):131-141. Available from: https://sid.ir/paper/409209/fa

    IEEE: کپی

    افسانه ملکپورتهرانی، معصومه معزی، سیده سارا حسینی، و سیده مریم حسینی، “ارزیابی و مقایسه ی وضعیت راندهای بالینی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 16، no. 2 ، pp. 131–141، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409209/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button