مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی آزمون های تکوینی در دستیاران داخلی و جراحی

صفحات

 صفحه شروع 333 | صفحه پایان 339

چکیده

 مقدمه: ارزیابی مبنایی برای تغییر, تبدیل و بهبود می باشد و بستری در جهت بالا بردن سطح کیفی فرآیند تدریس و یادگیری به شمار می رود. هدف از انجام این پژوهش, بررسی نحوه ارزیابی تکوینی دستیاران تخصصی داخلی و جراحی و مقایسه آنها با هم می باشد. روش بررسی: مطالعه حاضر مقطعی- پیمایشی و از نوع ارزیابی می باشد. با استفاده از نمونه گیری تصادفی خوشه ای, هفت دانشگاه انتخاب شده و با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده 98 دستیار وارد مطالعه شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. پایایی پرسشنامه با استفاده از الفای کرونباخ 0.82 بدست آمد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS/16 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: از دیدگاه دستیاران داخلی, در حیطه های شش گانه ارزیابی تکوینی, حضور فیزیکی دستیاران در کشیکها, حضور بهموقع بر بالین بیمار تحلیل بالینی به ترتیب بیشترین موارد مورد ارزیابی بودند, همچنین, از دیدگاه دستیاران جراحی حضور فیزیکی دستیاران در کشیک ها, حضور به موقع بر بالین بیمار و آموزش به دستیاران سال پایین به ترتیب بیشترین موارد مورد ارزیابی بودند. در ارزیابی مورد حضور بهموقع بر بالین بیمار و حیطه مراقبت از بیمار تفاوت معنی داری میان دستیاران داخلی و جراحی وجود داشت. نتیجه گیری: پیشنهاد می گردد مسوولین مربوطه در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ارزیابی تکوینی بیشتر بها دهند و جهت بهبود شرایط برنامه ریزی و تلاش نمایند و به ارزیابی آیتم های مانند حضور فیزیکی دستیاران بسنده نکنند و رعایت حفظ اسرار بیمار, تعهدات اخلاقی آنها و تحلیل بالینی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، وحید، مهرابیان، میلاد، و علی محمدی، طاهره. (1394). ارزیابی آزمون های تکوینی در دستیاران داخلی و جراحی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 10(4)، 333-339. SID. https://sid.ir/paper/208179/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی وحید، مهرابیان میلاد، علی محمدی طاهره. ارزیابی آزمون های تکوینی در دستیاران داخلی و جراحی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1394؛10(4):333-339. Available from: https://sid.ir/paper/208179/fa

    IEEE: کپی

    وحید میرزایی، میلاد مهرابیان، و طاهره علی محمدی، “ارزیابی آزمون های تکوینی در دستیاران داخلی و جراحی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 10، no. 4، pp. 333–339، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208179/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button