Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,040
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آگاهی معلمان از روش های ارزشیابی تکوینی و میزان کاربرد آن در کلاس درس، نمونه موردی استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 85

چکیده

 در بحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی, ارزشیابی تکوینی عبارت است از سنجش یادگیری دانش آموزان در حین اجرای یک دوره آموزشی و استفاده از نتایج آن برای بهبود فرایند تدریس و یادگیری. در مقاله حاضر به موضوع میزان آگاهی معلمان از ارزشیابی تکوینی, میزان کاربرد آن در کلاس درس و مشکلات موجود بر سر راه معلمان پرداخته شده است. نمونه مورد مطالعه, معلمان و دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی در سال تحصیلی 1383-1382 در استان همدان بوده اند. نتایج این بررسی نشان می دهد که میزان آگاهی معلمان در «شناخت مفاهیم», «تعاریف», «فرایندهای اجرایی» و روش های ارزشیابی تکوینی در حد «متوسط» است؛ اما میزان آگاهی آن ها از «مراحل اجرایی» ارزشیابی تکوینی در حد «کم» بوده است. همچنین نتایج به دست آمده نشان داد که معلمان در کلاس درس زمانی محدود را به ارزشیابی تکوینی اختصاص داده اند. آنان به دلیل عدم آگاهی از چگونگی تدوین «طرح ارزشیابی» در «اجرای ارزشیابی تکوینی» نیز با مشکل مواجه هستند. در تجزیه و تحلیل نتایج و بازخورد به دانش آموزان نیز مشکلاتی وجود دارد. همچنین معلمان نمی توانند از نتایج ارزشیابی استفاده کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یادگارزاده، غلامرضا. (1384). بررسی میزان آگاهی معلمان از روش های ارزشیابی تکوینی و میزان کاربرد آن در کلاس درس, نمونه موردی استان همدان. تعلیم و تربیت، 21(3 (مسلسل 83))، 61-85. SID. https://sid.ir/paper/87695/fa

Vancouver: کپی

یادگارزاده غلامرضا. بررسی میزان آگاهی معلمان از روش های ارزشیابی تکوینی و میزان کاربرد آن در کلاس درس, نمونه موردی استان همدان. تعلیم و تربیت[Internet]. 1384؛21(3 (مسلسل 83)):61-85. Available from: https://sid.ir/paper/87695/fa

IEEE: کپی

غلامرضا یادگارزاده، “بررسی میزان آگاهی معلمان از روش های ارزشیابی تکوینی و میزان کاربرد آن در کلاس درس, نمونه موردی استان همدان،” تعلیم و تربیت، vol. 21، no. 3 (مسلسل 83)، pp. 61–85، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87695/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا