مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه دوره های تماس زودرس با محیط بالینی بر نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی سال اول دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: تحصیل در دوره پزشکی می تواند با تنش های زیادی همراه باشد. به علاوه, آموزش پزشکی دردهه های اخیر رویکرد جدیدی نسبت به تجربه بالینی زودرس داشته است, چرا که می تواند باعث افزایش انگیزه و کاهش تنش حرفه ای باشد. بنابراین هدف از انجام این مطالعه تعیین تاثیر یک دوره کوتاه مدت یک ماهه برخورد زودرس با محیط بالینی بر نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی می باشد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی, 70 نفر از دانشجویان سال اول پزشکی ورودی ن یمسال اول 94-93 دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت داشتند. دانشجویان بعد از مواجهه زودرس با محیط بالینی به سوالات پرسشنامه ای که بر اساس طیف لیکرت (از بسیار ضعیف=1 تا بسیارخوب=5) نمره گذاری شده بود, پاسخ دادند. ضریب اطمینان پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ 0.87 به دست آمد.نتایج: کلیه دانشجویان شرکت کننده در مطالعه به سوالات پرسشنامه مبنی بر تاثیر برنامه مواجهه زودرس دانشجویان در محیط های بالینی پاسخ دادند. نتایج بررسی توصیفی نشان داد 80% دانشجویان کیفیت اجرای برنامه تماس زودهنگام با بیماران را موثر و خوب ارزیابی کردند. 80% دانشجویان ارائه این برنامه را در ایجاد نگرش جدید نسبت به حرفه پزشکی تاثیرگذار بیان کردند. در کل 77.1% دانشجویان اجرای برنامه را بسیار خوب ارزیابی کردند و انجام آن را در ایجاد انگیزه و افزایش حس مسوولیت پذیری و داشتن برخورد مناسب با بیماران موثر دانستند.نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده, اجرای دوره کوتاه مدت برخورد زودرس بالینی به عنوان عامل انگیزش و افزایش عملکرد و سوق دادن دانشجویان به سوی یادگیری بهتر می باشد. لذا پیشنهاد می گردد که برنامه تماس زودرس به عنوان بخشی از آموزش های دانشجویان پزشکی در نظر گرفته شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کجوری، جواد، امینی، میترا، ریواز، سارا، دهقانی، محمدرضا، ریواز، مژده، و دوست کام، آیدا. (1395). تاثیر برنامه دوره های تماس زودرس با محیط بالینی بر نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی سال اول دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(1)، 2-10. SID. https://sid.ir/paper/208224/fa

    Vancouver: کپی

    کجوری جواد، امینی میترا، ریواز سارا، دهقانی محمدرضا، ریواز مژده، دوست کام آیدا. تاثیر برنامه دوره های تماس زودرس با محیط بالینی بر نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی سال اول دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(1):2-10. Available from: https://sid.ir/paper/208224/fa

    IEEE: کپی

    جواد کجوری، میترا امینی، سارا ریواز، محمدرضا دهقانی، مژده ریواز، و آیدا دوست کام، “تاثیر برنامه دوره های تماس زودرس با محیط بالینی بر نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی سال اول دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 1، pp. 2–10، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208224/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button