مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی وضعیت عدالت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: عدالت در آموزش به معنای فراهم آوردن فرصت های آموزشی برابر برای دانشجویان است, که اغلب برابری در برخوردهای اساتید با دانشجویان را شامل می شود. این شکل از عدالت می تواند باعث بهبود سطح عملکرد دانشجویان شود. لذا با توجه به اهمیت مقوله عدالت آموزشی و جایگاه ویژه آن در آموزش پزشکی, این مطالعه با هدف تعیین وضعیت عدالت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه انجام گردید.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی و تحلیلی که در سال 1393 و با روش نمونه گیری طبقه ای انجام شد, در مجموع 201 نفر از دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه حاضر به همکاری شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه عدالت آموزشی که پایایی و روایی آن مورد تایید بود, جمع آوری گردید. سپس داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه21 و آزمون کروسکال- والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: میانگین نمره عدالت آموزشی 53.48±15.24 بود. بین میانگین نمره عدالت آموزشی دانشجویان با جنسیت و رشته تحصیلی دانشجویان ارتباط معنی داری یافت شد (P<0.05).نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاضر نشان داد که ویژگی های جمعیت شناختی دانشجویان از عوامل تاثیرگذار بر وضعیت عدالت آموزشی در دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه می باشد. لذا ضرورت ایجاد فرصت های برابر در آموزش به نحوی که تمامی دانشجویان در یک محیط واحد به امکانات یکسانی دسترسی داشته باشند, از طرف دانشگاه و به ویژه اساتید باید مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالوندی، مازیار، امیریان، پیمان، توحیدنیا، محمدرسول، و نعمتی کیونانی، علی. (1395). ارزیابی وضعیت عدالت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه در سال 1393. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(1)، 51-60. SID. https://sid.ir/paper/208226/fa

    Vancouver: کپی

    جلالوندی مازیار، امیریان پیمان، توحیدنیا محمدرسول، نعمتی کیونانی علی. ارزیابی وضعیت عدالت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه در سال 1393. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(1):51-60. Available from: https://sid.ir/paper/208226/fa

    IEEE: کپی

    مازیار جلالوندی، پیمان امیریان، محمدرسول توحیدنیا، و علی نعمتی کیونانی، “ارزیابی وضعیت عدالت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه در سال 1393،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 1، pp. 51–60، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button