مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 332 | صفحه پایان 344

چکیده

 مقدمه هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد می باشد. روش بررسی این تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. در این پژوهش, ویژگی های ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی به عنوان متغیرهای پیش بین و اشتیاق تحصیلی به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شده بود. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه دانشجویان مقاطع کاردانی, کارشناسی پیوسته و دکتری عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1396-1395 به تعداد 1143 نفر بود. نمونه آماری به تعداد 275 نفر و بر اساس روش طبقه ای متناسب با حجم و به صورت چند مرحله ای انتخاب شد. ابزارهای پژوهش عبارت از پرسشنامه اشتیاق تحصیلی, پرسشنامه آگاهی از آینده شغلی و پرسش نامه ادراک از عدالت آموزشی بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون چند متغیره و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد %16 از تغییرات واریانس نمرات اشتیاق تحصیلی با ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی قابل پیش بینی است. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین اشتیاق تحصیلی و ادراک از عدالت آموزشی(P<0. 01, R=0/357) و آگاهی از آینده شغلی (P<0. 01, R=0/405) رابطه وجود دارند. نتیجه گیری نتایج پژوهش حاکی از وجود ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بود, این نتایج نشان داد که وجود ادراک مثبت از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی دانشجویان علوم پزشکی می تواند موجب بهبود و افزایش اشتیاق تحصیلی آنها گردد. لذا در همین راستا پیشنهاد می گردد مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در برنامه ریزی های آموزشی به ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی در دانشجویان و افزایش علاقه و اشتیاق آنان به تحصیل توجه نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مومنی مهموئی، حسین، و پورفاطمی، علی. (1397). بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 13(4 )، 332-344. SID. https://sid.ir/paper/208256/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی مهموئی حسین، پورفاطمی علی. بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1397؛13(4 ):332-344. Available from: https://sid.ir/paper/208256/fa

    IEEE: کپی

    حسین مومنی مهموئی، و علی پورفاطمی، “بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی و آگاهی از آینده شغلی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 13، no. 4 ، pp. 332–344، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208256/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button