مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی روش های آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به شیوه سخنرانی یکسویه و مرسوم در دوره کارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 17

چکیده

 سابقه و اهداف: در دهه های اخیر, لزوم تجدید نظر در روش یکسویه تدریس و استفاده از روش های دوسویه و فعال یادگیری از سوی سیستم های آموزشی, احساس شده و کاربرد این روش ها در آموزش علوم پزشکی گسترش یافته است. پژوهش حاضر, به منظور ارزیابی روش های آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به روش یکسویه مرسوم آموزش دانشجویان دوره کارشناسی طراحی و اجرا گردید.روش بررسی: این مطالعه توصیفی- مقطعی بر روی 45 نفر از دانشجویان ترم سوم کارشناسی اتاق عمل و هوشبری که واحد روش تحقیق را اخذ کرده بودند انجام شد. ابزار سنجش میزان رضایت دانشجویان, پرسشنامه پایا و روا شامل 10 سوال بود. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS صورت گرفت.یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش کلیه دانشجویان علاقه و رضایتمندی بیشتری نسبت به روش تدریس دو جانبه و تکلیف محور اظهار نمودند. 56.3% آنان کاملا موافق و 43.8% موافق بودند. دانشجویان بیشترین نمره (3.56) را به انجام تکلیف (پروژه) در حین ترم به عنوان یک روش یادگیری دادند.نتیجه گیری: رضایت بالای دانشجویان از روش های تدریس دو جانبه و تکلیف محور می تواند نشان دهنده یادگیری موثرتر و عمیق تر فراگیران در مقایسه با روش های یکسویه تدریس باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، مسعود، و عزیزیان، فاطمه. (1391). ارزیابی روش های آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به شیوه سخنرانی یکسویه و مرسوم در دوره کارشناسی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(1 (پیاپی 5))، 10-17. SID. https://sid.ir/paper/208233/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی مسعود، عزیزیان فاطمه. ارزیابی روش های آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به شیوه سخنرانی یکسویه و مرسوم در دوره کارشناسی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(1 (پیاپی 5)):10-17. Available from: https://sid.ir/paper/208233/fa

    IEEE: کپی

    مسعود میرزایی، و فاطمه عزیزیان، “ارزیابی روش های آموزشی دو جانبه و تکلیف محور نسبت به شیوه سخنرانی یکسویه و مرسوم در دوره کارشناسی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 10–17، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208233/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button