مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد در واحدهای آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

صفحات

 صفحه شروع 363 | صفحه پایان 370

چکیده

 مقدمه: ارزیابی بخشی جدایی ناپذیر از فرایند مدیریت می باشد که با توجه به حساسیت وظایف؛ در دانشگاه های علوم پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف مقاله حاضر, ارائه گزارشی از ارزیابی عملکرد دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد, می باشد. روش بررسی: فرایند ارزیابی عملکرد, از سال 1391 و با تشکیل دو تیم از کارشناسان خبره در حیطه های مورد ارزیابی به منظور احصا شاخص های عملکرد و تیمی از اساتید دارای تجربه و صاحب نظر در این حیطه ها تحت عنوان تیم ارزیابی عملکرد, آغاز گردید. پس از احصا شاخص های عملکرد توسط تیم کارشناسان خبره, در 14 جلسه به روش بارش افکار بر اساس ضوابط و قوانین حاکم بر هر حوزه؛ و دریافت نظرات تیم ارزیابی عملکرد و روسای دانشگاه و نهایی شدن فرم ارزیابی و تصویب آن در هیات رییسه دانشگاه؛ فاز میدانی ارزیابی در سال های 1392 و 1393, به روش خودارزیابی دانشکده ها بر مبنای فرم های نهایی, اجرا و نتایج آن با یکدیگر مقایسه شدند. نتایج: بیشترین نمره نهایی ارزیابی (از 100 نمره) در هر دو سال اجرای فرایند, مربوط به دانشکده بهداشت (67. 5 و 72) و کمترین نمره در هر دو سال مربوط به دانشکده داروسازی (28. 60 و 29. 25) بود. بیشترین پیشرفت نمره نهایی در سال دوم ارزیابی نسبت به سال اول, مربوط به دانشکده پیراپزشکی با 21. 55 واحد نمره و کمترین آنها مربوط به دانشکده داروسازی با 0. 65 واحد نمره بود. . نتیجه گیری: به طور کلی تمامی دانشکده ها در فرایند ارزیابی, دارای رشد بودند. آگاهی مسئولین دانشکده ها از نقاط ضعف و همچنین رقابت ایجاد شده بین دانشکده ها برای کسب جایگاه بهتر, موجب تلاش برای بهبود وضعیت موجود شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری شادکام، محمود، جعفری، عبدالخالق، هادی ندوشن، حسین، قانعیان، محمدتقی، فتاحی بافقی، علی، عقیلی، حسین، واعظی، علی اکبر، و مرتضوی، سیدعیسی. (1395). ارزیابی عملکرد در واحدهای آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(4 )، 363-370. SID. https://sid.ir/paper/208282/fa

    Vancouver: کپی

    نوری شادکام محمود، جعفری عبدالخالق، هادی ندوشن حسین، قانعیان محمدتقی، فتاحی بافقی علی، عقیلی حسین، واعظی علی اکبر، مرتضوی سیدعیسی. ارزیابی عملکرد در واحدهای آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(4 ):363-370. Available from: https://sid.ir/paper/208282/fa

    IEEE: کپی

    محمود نوری شادکام، عبدالخالق جعفری، حسین هادی ندوشن، محمدتقی قانعیان، علی فتاحی بافقی، حسین عقیلی، علی اکبر واعظی، و سیدعیسی مرتضوی، “ارزیابی عملکرد در واحدهای آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 4 ، pp. 363–370، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button