مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

931
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اخلاق حرفه ای اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 52

چکیده

 سابقه و اهداف: آموزش عالی نیروی محرکه و عامل پیشرفت هر جامعه ای است. دانش آموختگان علوم پزشکی نقش اساسی در تامین سلامت جامعه دارند, لذا آموزش عالی در این حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و از دو بعد انتقال اطلاعات و القای اخلاق حرفه ای بسیار مورد توجه است. هدف از انجام این مطالعه ارزیابی اخلاق حرفه ای و تدریس موثر اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از منظر دانشجویان این دانشگاه است.روش بررسی: این مطالعه توصیفی با تکمیل 160 پرسشنامه توسط دانشجویان رشته های مختلف دانشکده های پزشکی, بهداشت, پیراپزشکی و پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد, که به شیوه تصادفی انتخاب شده بودند, انجام شد. به منظور ارزیابی تدریس موثر, از مولفه های روش شناسی, رابطه تعاملی با دانشجویان, دانش پژوهی, محوریت رشد دانشجو, مدیریت کلاس و ارزیابی مناسب استفاده شد. ارزیابی اساتید توسط مولفه های گزارش مطلبی فرد و همکاران انجام گرفت. پرسشنامه ای حاوی 30 سوال از مولفه های یاد شده طراحی و روایی سنجی شد.یافته ها: به نظر دانشجویان 70% اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دارای ویژگی شخصیت ممتاز, راعی حرمت کلاس, خوددار غیبت از همکاران, ماهر در تدریس, رازدار و ساعی در رشد علمی دانشجویان می باشند. بیش از 50% دانشجویان معتقدند اساتید این دانشگاه دارای ویژگی های تدریس موثر هستند. انتقاد دانشجویان به اساتید شامل عدم تالیف کتب مرتبط, عدم صرف وقت کافی برای دانشجویان, یکنواختی روش آموزش, کم توجهی به مسائل دانشجویان و عدم دقت کافی در ارزیابی دانشجویان بود.نتیجه گیری: اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد معمولا از شایستگی علمی و اخلاقی برخوردارند ولی باید به مسائل دانشجویان بیشتر توجه نموده و برای تعامل با آنان وقت بیشتری صرف نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بوذرجمهری، فتح اله، منصوریان، مهسا، هرندی، یاسمن، و بوذرجمهری، حسین. (1392). ارزیابی اخلاق حرفه ای اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 8(3 (پیاپی 11))، 44-52. SID. https://sid.ir/paper/208287/fa

    Vancouver: کپی

    بوذرجمهری فتح اله، منصوریان مهسا، هرندی یاسمن، بوذرجمهری حسین. ارزیابی اخلاق حرفه ای اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1392؛8(3 (پیاپی 11)):44-52. Available from: https://sid.ir/paper/208287/fa

    IEEE: کپی

    فتح اله بوذرجمهری، مهسا منصوریان، یاسمن هرندی، و حسین بوذرجمهری، “ارزیابی اخلاق حرفه ای اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 8، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 44–52، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208287/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button