مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر میانجی اخلاق حرفه ای در رابطه بین سرمایه فکری، یادگیری سازمانی و تسهیم دانش

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 86

چکیده

 زمینه و هدف: رعایت ملاحظات اخلاقی در آموزش عالی و ارتقای اخلاق حرفه ای اساتید به عنوان الگوهای علمی و رفتاری, می تواند در اشاعه فرهنگ تسهیم دانش, اطلاعات, ایده ها و تخصص ها موثر باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی و کشف اثر میانجی اخلاق حرفه ای در روابط سرمایه فکری با قابلیت یادگیری سازمانی و تسهیم دانش است.روش بررسی: این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای 171 نفری هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام می باشد که بر اساس جدول مورگان تعداد 125 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه های اخلاق حرفه ای, قابلیت یادگیری سازمانی, تسهیم دانش و سرمایه فکری جمع آوری گردید. به منظور بررسی روابط متغیرها در الگوی مفهومی از مدل معادلات ساختاری استفاده شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که رابطه بین سرمایه فکری با تسهیم دانش از طریق اخلاق حرفه ای میانجیگری می شود. ولی نقش میانجی اخلاق حرفه ای در رابطه بین سرمایه فکری و قابلیت یادگیری تایید نشد. همچنین نتایج نشان داد که بیشترین میزان همبستگی معنی دار به رابطه بین سرمایه فکری با قابلیت یادگیری مربوط می شود. در الگوی مورد نظر, تمام وزن های رگرسیونی- به غیر از رابطه بین اخلاق حرفه ای و قابلیت یادگیری سازمانی- از نظر آماری معنی دار بودند.نتیجه گیری: توجه به اصول اخلاق حرفه ای و مدیریت و توسعه سرمایه فکری در دانشگاه ها که از آن ها انتظار می رود به عنوان کانون خلق دانش عمل کنند؛ می تواند در ترویج فرهنگ به اشتراک گذاری دانش در بین اعضا, از اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده، ابوالفضل، ملکی، شیوا، و شریفی، لیلی. (1395). اثر میانجی اخلاق حرفه ای در رابطه بین سرمایه فکری, یادگیری سازمانی و تسهیم دانش. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(22)، 76-86. SID. https://sid.ir/paper/219272/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده ابوالفضل، ملکی شیوا، شریفی لیلی. اثر میانجی اخلاق حرفه ای در رابطه بین سرمایه فکری, یادگیری سازمانی و تسهیم دانش. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(22):76-86. Available from: https://sid.ir/paper/219272/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل قاسم زاده، شیوا ملکی، و لیلی شریفی، “اثر میانجی اخلاق حرفه ای در رابطه بین سرمایه فکری, یادگیری سازمانی و تسهیم دانش،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 22، pp. 76–86، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219272/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button