Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,105
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,098
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش رویکرد شناختی-رفتاری عزت نفس بر پرخاشگری نوجوانان پسر مقطع دبیرستان شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 42

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش رویکرد شناختی-رفتاری عزت نفس بر پرخاشگری دانش آموزان صورت گرفت. روش تحقیق از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر شهرکرد بود. نمونه پژوهش شامل 30 دانش آموز بود که از بین 100 نفر از دانش آموزانی که به پرسشنامه پرخاشگری پاسخ دادند و نمرات آنها یک انحراف استاندارد پایین تر از میانگین بوده است انتخاب شد و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش 8 جلسه آموزش شناختی-رفتاری عزت نفس را به مدت 1.5 ساعت در هفته دریافت کردند ولی گروه کنترل هیچ نوع برنامه آموزشی دریافت نکرند. ابزار پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسشنامه پرخاشگری(AQ)  باس و پری, و پس از جمع آوری داده ها برای تجزیه وتحلیل داده ها علاوه بر استفاده از روش های آمار توصیفی از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده گردید. تحلیل داده ها نشان می دهد که آموزش شناختی-رفتاری عزت نفس به طور معناداری در سطح (p<0.05) موجب کاهش پرخاشگری نوجوانان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کرمی بلداجی، روح اله، بهارلو، غفار، زارعی، اقبال، و ثابت زاده، ماجده. (1392). اثربخشی آموزش رویکرد شناختی-رفتاری عزت نفس بر پرخاشگری نوجوانان پسر مقطع دبیرستان شهرکرد. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 20(9)، 33-42. SID. https://sid.ir/paper/208752/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی بلداجی روح اله، بهارلو غفار، زارعی اقبال، ثابت زاده ماجده. اثربخشی آموزش رویکرد شناختی-رفتاری عزت نفس بر پرخاشگری نوجوانان پسر مقطع دبیرستان شهرکرد. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20(9):33-42. Available from: https://sid.ir/paper/208752/fa

    IEEE: کپی

    روح اله کرمی بلداجی، غفار بهارلو، اقبال زارعی، و ماجده ثابت زاده، “اثربخشی آموزش رویکرد شناختی-رفتاری عزت نفس بر پرخاشگری نوجوانان پسر مقطع دبیرستان شهرکرد،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 20، no. 9، pp. 33–42، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208752/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا