مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,396
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,157
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش نرم افزار ان بک بر بهبود حافظه فعال دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 21

چکیده

 نارساخوانی بیشترین درصد دانش آموزان ناتوان یادگیری را به خود اختصاص می دهد؛ حافظه فعال نیز یکی از عوامل مهم در امر یادگیری است که این دانش آموزان در آن ضعف شدید دارند. از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش نرم افزار ان بک بر حافظه فعال دانش آموزان نارساخوان انجام شد. بدین منظور از بین دانش آموزان پسر دوم تا پنجم ابتدایی شهر رشت در سال تحصیلی 92-1391, ابتدا به طور تصادفی 18 نفر انتخاب و سپس در دو گروه 9 نفره آزمایش و کنترل جای دهی شدند. به منظور جمع آوری داده ها از آزمون خواندن و نارساخوانی نما, نرم افزار سنجش حافظه کاری دانیمن و کارپنتر و نرم افزار ان بک استفاده شد. طرح آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. نتایج تحلیل کوواریانس حاکی از تاثیر مثبت آموزش نرم افزار ان بک بر بهبود حافظه فعال و مولفه های آن در آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بود. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که نرم افزار ان بک این مزیت را دارا است که می توان از آن در بهبود حافظه فعال کودکان نارساخوان و در نتیجه در حل مشکلات تحصیلی آنها بهره گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاجانی، نورا، حسین خانزاده، عباسعلی، و کافی، سیدموسی. (1394). اثربخشی آموزش نرم افزار ان بک بر بهبود حافظه فعال دانش آموزان نارساخوان. ناتوانی های یادگیری، 4(3 (پیاپی 14))، 7-21. SID. https://sid.ir/paper/210111/fa

    Vancouver: کپی

    آقاجانی نورا، حسین خانزاده عباسعلی، کافی سیدموسی. اثربخشی آموزش نرم افزار ان بک بر بهبود حافظه فعال دانش آموزان نارساخوان. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 14)):7-21. Available from: https://sid.ir/paper/210111/fa

    IEEE: کپی

    نورا آقاجانی، عباسعلی حسین خانزاده، و سیدموسی کافی، “اثربخشی آموزش نرم افزار ان بک بر بهبود حافظه فعال دانش آموزان نارساخوان،” ناتوانی های یادگیری، vol. 4، no. 3 (پیاپی 14)، pp. 7–21، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210111/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button