Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,215
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,818
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 123

چکیده

 هدف این پژوهش مقایسه عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانش آموزان دوره ابتدائی شهر تهران با ناتوانی های یادگیری و دانش آموزان عادی است. روش پژوهش, علی- مقایسه ای است. 60 دانش آموز (20 نفر با ناتوانی خواندن- نوشتن, 20 نفر با ناتوانی ریاضی از مراکز ناتوانی های ویژه یادگیری شهر تهران و 20 دانش آموز عادی), از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. آزمون ان بک (N-back) برای سنجش حافظه فعال و آزمون عملکرد پیوسته(CPT) برای سنجش نگهداری توجه اجرا شد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یک عاملی و آزمون توکی و آزمون کروسکال والیس تحلیل گردید. نتایج نشان داد که عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانش آموزان با ناتوانی خواندن- نوشتن به طور معناداری ضعیف تر از دانش آموزان عادی و ناتوان ریاضی است. در نتیجه دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خواندن- نوشتن در آزمون CPT و N-back, ضعف هایی نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کساییان، کوثر، کیامنش، علیرضا، و بهرامی، هادی. (1393). مقایسه عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری، 3(4)، 112-123. SID. https://sid.ir/paper/210149/fa

    Vancouver: کپی

    کساییان کوثر، کیامنش علیرضا، بهرامی هادی. مقایسه عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1393؛3(4):112-123. Available from: https://sid.ir/paper/210149/fa

    IEEE: کپی

    کوثر کساییان، علیرضا کیامنش، و هادی بهرامی، “مقایسه عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری،” ناتوانی های یادگیری، vol. 3، no. 4، pp. 112–123، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210149/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا